کد خبر ۸۷۱۱۹ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۶

افزایش چشم‌گیر ضریب تخلف در سطح اشغال ساختمان‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، غلامرضا جانقربان در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به بحث و تبادل نظر با اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص وضعیت ساخت و ساز در شهر، اظهار کرد: در حالی که باید ۶۰ درصد ساخت و ساز صورت گیرد اما امروز شاهدیم بیش از ۸۵ درصد به صورت میانگین ساخت و ساز در زمین صورت می‌گیرد که این مساله موجب کاهش فضای باز شهری شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با تاکید بر اینکه به همین خاطر شهرداری و شورای اسلامی شهر تصمیم به افزایش ارزش معاملاتی ذیل کمیسیون ماده ۱۰۰ کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ساخت و ساز تا ۶۰ درصد زمین‌ها بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود اما تا ۲۰ درصد تخلفات ضریب یک به جرایم معاملاتی افزوده می‌شود.

جانقربان با اذعان به اینکه ساخت و ساز بیش از ۸۰ درصد در زمین نوعی خیانت به مالکین و ساکنین آن ساختمان است، اظهار کرد: در همین راستا به دلیل کاهش شدید کیفیت سکونت و امکانات شهری، کسانی که بیش از ۸۰ درصد ساخت و ساز انجام می‌دهند باید جرایم آن را پرداخت کنند و جریمه با تصمیم شهرداری و شورای اسلامی شهر، با ضریب بالای ۳ در نظر گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: البته این عدد در مقابل قیمت ساختمان در قم بسیار ناچیز است؛ عوارض ساختمانی در قم از سال ۹۵ تاکنون حدود ۲۰ درصد افزایش یافته در صورتی که تورم افزایش چشمگیری داشته است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com