کد خبر ۸۷۱۹۱ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۵
فرمانده انتظامی قم خبر داد؛

سارقان مسلح «طلافروشی‌ خیابان ۲۰متری شهید بهشتی قم» در چنگال قانون +عکس

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به شناسایی و دستگیری باند سارقان مسلح در یکی از شهرستان‌های همجوار قم، گفت: کمتر از ۴۸ ساعت مخفیگاه این افراد شناسایی و ۶ عضو این باند دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سید محمود میرفیضی اظهار داشت: در پی وقوع سرقت مسلحانه از مغازه طلا فروشی در قم، با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله تیمی از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی استان تشکیل و موضوع در دستور کار آنها قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در ادامه با بررسی جغرافیای جرم و انجام اقدامات پلیسی کمتر از ۴۸ ساعت مخفیگاه این افراد در باغی در یکی از روستاهای شهرستان همجوار قم شناسایی و کارآگاهان با اخذ نیابت قضائی برای دستگیری آنها به شهرستان مذکور اعزام و در اقدامی غافلگیرانه هر ۶ عضو این باند را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: سپس طی بازرسی از مخفیگاه متهمان، ۳ قبضه سلاح شامل یک قبضه سلاح کلاشینکف به همراه ۴۳ تیر جنگی و ۲ قبضه سلاح کلت کمری به همراه ۲۲ تیر جنگی کشف شد.

وی افزود: پس از انتقال این افراد به پلیس آگاهی استان قم و تحقیقات صورت گرفته، به سرقت مسلحانه از ۲ مغازه طلافروشی در قم و همچنین سرقت از ۲ بانک در شهرستان همجوار استان اعتراف کردند.

سردار میرفیضی گفت: در نهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

اعتراف سارقان سیم و کابل برق به ۳۳ فقره سرقت در قم

وی همچنین اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل‌های برق در قم، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت .

فرمانده انتظامی استان قم افزود: در ادامه تحقیقات مشخص شد سرقت‌ها با یک دستگاه خودرو تیبا انجام شده است، بنابراین ۲ نفر با تلاش کارآگاهان شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی استان در اقدامی ضربتی در مخفیگاه شأن دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: متهمان در مواجهه با مستندات پلیس به ۳۳ فقره سرقت سیم و کابل‌های برق در قم با همدستی فردی دیگر اعتراف کردند که سپس وی و همچنین یک نفر مالخر در این رابطه دستگیر شدند.

سردار میرفیضی با اشاره به سوابق متعدد این افراد، ارزش ریالی اموال مسروقه را برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال اعلام کرد.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در نهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com