کد خبر ۸۸۰۷۲ انتشار : ۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۱
آیت الله حسینی بوشهری:

نمادهای مذهبی در شهر قم ایجاد شود

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت توجه به نمادهای مذهبی در قم افزود: باید نمادهای مذهبی از بدو ورود به قم‌ مشاهده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز پنجشنبه در دیدار شهردار قم با تأکید بر لزوم تطابق رفتار و گفتار انسان با عملکرد معصومین (ع) اظهار داشت: فعالیت‌های انسان چنانچه اینگونه باشد، برکات بسیاری به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به لزوم ایجاد و توسعه کتابخانه‌های شهری و ایستگاه‌های کتاب‌خوانی افزود: احداث کتابخانه علاوه بر اینکه از نظر فرهنگ تأثیر بسیاری دارد و موجب رشد نرخ سرانه مطالعه نیز می‌شود.

امام جمعه قم با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی شهرداری برای جلوگیری از آبگرفتگی در منازل و معابر هنگام بارندگی، تصریح کرد: مردم مناطق مختلف باید به خوبی تفاوت هزینه‌هایی که شهرداری دریافت می‌کند با خدماتی که ارائه می‌دهد را به خوبی مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه برخی از مشاغل از جمله کارگران روزمزد باید ساماندهی شوند، بر ضرورت راه اندازی سامانه‌ای به منظور ثبت توانایی‌ها و مشخصات کارگران ساختمانی تأکید کرد و افزود: در صورت راه اندازی چنین سامانه‌ای علاوه بر اینکه نمای شهری منظم می‌شود، کرامت این افراد نیز حفظ خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به لزوم حمایت از کارگران، خرده فروش‌ها و دستفروشان که در ایام کرونا آسیب دیده‌اند، تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت ظاهری مساجد باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به نمادهای مذهبی شهر قم، افزود: باید نمادهای مذهبی به گونه‌ای طراحی شود که از بدو ورود به قم بتوان آنها را مشاهده کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از مشکلات شهر مقدس قم را ضعف در مسیریابی و راهنمای مسافرین دانست و اظهار داشت: باید برنامه‌ای منسجم و دقیق در رفع این مشکلات طراحی شود.

وی با اشاره به حضور مؤثر نیروهای جهادی، افزود: لازم است با بررسی کارشناسی، در صورت امکان نسبت به برون سپاری برخی از پروژه‌های شهری به این نیروهای خدوم اقدام شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com