کد خبر ۸۸۱۰۹ انتشار : ۷ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۳۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

تغییر رفتار کرونا جدی گرفته نمی‌شود‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: متأسفانه با وجود هشدارها، تغییر رفتار کرونا توسط مردم جدی گرفته نمی‌شود و رعایت این پروتکل‌های بهداشتی در قم بسیار پایین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، محمدرضا قدیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با هشدار نسبت به‌احتمال وقوع موج‌های بعدی بیماری کرونا در استان اظهار داشت: متأسفانه با وجود هشدارها، تغییر رفتار کرونا توسط مردم جدی گرفته نمی‌شود و رعایت این پروتکل‌های بهداشتی در قم بسیار پایین است.

وی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های استان پاسخگوی نحوه اجرایی خود در مواجهه با مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیستند، ابراز کرد: از 120 دستگاه اجرایی در ارائه گزارش‌ها تنها 40 دستگاه پاسخگو بوده‌اند و گزارش‌ها را به‌موقع فرستاده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر اینکه استان قم همچنان در وضعیت زرد قرار دارد و کوتاهی در رعایت نکات بهداشتی احتمال گرفتاری در موج دوم را دور از دسترس نگذاشته است، تصریح کرد: کرونا ویروسی پیچیده است و هنوز برای آن واکسنی تولید نشده و باید با رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی در قطع زنجیره انتقال تلاش کرد.

وی با هشدار به افراد دارای بیماری زمینه‌ای اضافه کرد: افراد سالمند، چاق و بیماران پیش‌زمینه‌ای بیش از دیگران در معرض خطر هستند و بیش از 80 درصد از افراد درگیر بیماری در آینده از این سه دسته خواهند بود.

قدیر خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم‌های عزاداری، عروسی و یا تجمعات دیگر یک آسیب جدی در جهت انتقال ویروس است و باید در جهت حفظ سلامت خود و اطرافیان مراقبت‌های لازم را اتخاذ کرد، چراکه گزارش‌هایی نشان از انتقال دسته‌جمعی افراد در تجمعات دارد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
0
۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۴

من الان دو هفته است دارم بخاطر برگزاری عروسی تو روستامون وسفونجرد از بخش خلجستان پیام میزارم با توجه به اینکه منتشر نکردید فکر میکنم نخونده حذف میکنید فقط موندم این قسمت نظرات برای چی فعال هستش؟؟؟ چون هیچ کامنتی زیر هیچ کدوم از خبرها منتشر نکردید-12 تیرماه تو روستای ما عروسی برگزار میشه بدون حتی یک درصد رعایت شرایط بهداشتی که کلی ادم مسن داراری بیماری زمینه ای هستن هم تو مراسم میان-خواهشا با برگزار کنندگان برخورد کنید تا کلی ادم که تعدادشون حداقل بالای 500 نفر هستش در خطر مبتلا به کرونا قرار نگیره
ازتون خواهش میکنم این پیام رو حذف نکنید و به دست رئیس دانشگاه علومی پزشکی و دادستان محترم برسانید

پاسخ