کد خبر ۸۸۱۳۸ انتشار : ۷ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۱

اهلیت و توانمندی در نظر گرفته شود

گروه استان‌ها-استاندار قم گفت: در واگذاری پروژه‌ها در مسیر تولید و اشتغال‌زایی به سرمایه‌گذاران باید به دو عنصر اهلیت و توانمندی توجه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست عصر امروز در کمیسیون طرح‌های غیر کشاورزی  استان در سالن امام جواد(ع) اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در تائید سرمایه‌گذاران دارای وظیفه هستند، ضمن اینکه باید موانع را نیز مورد بررسی قرار داده و رفع کنند.

استاندار قم با بیا اینکه در واگذاری پروژه‌ها در مسیر تولید و اشتغال‌زایی به سرمایه‌گذاران باید به دو عنصر اهلیت و توانمندی توجه شود، افزود: اگر سرمایه‌گذاران این ویژگی‌های مور نظر را داشته باشند، دستگاه‌های اجرایی جهت انجام استعلامات و صدور مجوز اقدام کنند.

وی تصریح کرد: اگر سرمایه‌گذاری در اجرای طرحی به دلیل عدم پایبندی به تعهدات خلعید شد، در واگذاری پروژه به دیگران و جایگزینی باید به توانمندی لازم و شاخصه‌های اولیه توجه داشت تا پروژه و طرحی اقتصادی پس از مدت‌ها در نیمه راه همچنان باقی نماند.

سرمست با تأکید براینکه در واگذاری زمین در راه‌ها و در مجاورت کمربندی نیاز به بررسی دقیق در کمیسیون‌های فنی دارد تا طرحی موجب شکل‌گیری نقطه حادثه‌خیزی در مسیر نباشد و برای سرمایه‌گذاران در بلندمدت ایجاد مشکل و مانع نکند، گفت: جهت صدور مجوز کمیته فنی باید طبق جوانب مختلف اقدام کند و دستگاه‌های اجرایی نیز ارزیابی‌های خود را به‌طور دقیق ارائه دهند و در جریان کامل پروژه و طرح قرار بگیرند.

استاندار قم عنوان کرد: درواقع سازوکارها باید به‌گونه‌ای شفاف باشد که اگر در روند اجرای طرح، موانعی به لحاظ فنی وجود دارد در همان ابتدای راه احصاء شود و طرح و سرمایه‌گذار را با مشکلات متعدد مواجه نکند.

سرمست تصریح کرد: حضور نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی در جهت بررسی جوانب واگذاری زمین و طرح به سرمایه‌گذاران وقتی امکان‌پذیر باشد که نماینده ضمن اطلاعات وسیع و کامل از پروژه، اختیارات لازم را در تصویب طرح داشته باشد تا روند بررسی طولانی‌مدت نشود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com