کد خبر ۸۸۱۴۲ انتشار : ۷ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۸

هشدار به سرمایه‌گذاران در قم

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان قم گفت: عدم پایبندی سرمایه‌گذاران در اجرای طرح پس از مهلت یک‌ساله و اجرای طرح کمتر از 40 درصد پیشرفت فیزیکی، منجر به خلع‌ید می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محمدابراهیم نجابت عصر امروز در کمیسیون طرح‌های غیر کشاورزی استان در سالن امام جواد(ع) استانداری اظهار داشت: این جلسه مربوط به کمیته کمیسیون 32 و طرح‌های غیر کشاورزی بوده که هر دو ماه یک‌بار در جهت تعیین تکلیف سرمایه‌گذاران برگزار می‌شود.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان قم افزود: در این جلسه 26 پرونده ویژه طرح‌های غیر کشاورزی برای واگذاری، استمرار و انتقال طرح ارجاع داده‌شده است که به دلیل کرونا و عدم برگزاری جلسه در دوره قبل تعداد پرونده‌ها و مطالبات بالاست.

وی با بیان اینکه به دلیل رفع مشکلات ارباب‌رجوع، تصمیم‌گیری به‌طور ویژه انجام می‌گیرد، یادآور شد: در این راستا سه مرحله کار در واگذاری، تمدید اجاره و موافقت با انتقال قطعی اتفاق می‌افتد.

نجابت با تأکید بر اینکه در میان این پرونده‌های ارجاعی، 5 پرونده نیاز به بررسی بیشتر دارد و از دستور کار خارج می‌شود تا در کمیته‌های فنی، ایرادات و مطالبات سرمایه‌گذاران‌ با حضور دستگاه‌های اجرایی بررسی شود، گفت: با خواسته 21 پرونده جهت تمدید یا درخواست واگذاری زمین موافقت شد که شامل طرح‌های گردشگری، مجتمع‌های بین‌راهی و باشگاه سوارکاری، شن و ماسه، سنگ‌بری و تولید آسفالت است و به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: به سرمایه‌گذاری که در وقت مقرر نتواند به تعهدات خود عمل کند پس از بررسی‌های لازم مهلت یک‌ساله داده می‌شود تا بتواند طرح را به پیش از 40 درصد پیشرفت برساند.

وی اضافه کرد: طبق قوانین عدم پایبندی سرمایه‌گذاران در اجرای طرح پس از مهلت یک‌ساله و اجرای طرح کمتر از40 درصد پیشرفت فیزیکی، بر اساس کمیسیون 33 منجر به خلعید می‌شود.

نجابت عنوان کرد: ادارات صنعت، معدن و تجارت، راهداری و راه و شهرسازی وظیفه‌دارند استعلامات لازم را در جهت صدور و تمدید مجوز طرح‌های غیر کشاورزی در مجاورت راه و جاده ارائه دهند و نظرات تخصصی خود را در کمیسیون‌های فنی مطرح کنند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com