کد خبر ۸۸۱۵۶ انتشار : ۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

تست مثبت کرونا برای مراجعات سرپایی در قم سه برابر شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، با انتقاد از برگزاری همایش‌ها در قم گفت: تست مثبت کرونا برای مراجعات سرپایی در قم از ۱۵ درصد به ۴۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اظهار کرد: تست مثبت مراجعات سرپایی در قم از ۱۵ درصد به ۴۵ درصد افزایش یافته است و این مسئله زنگ خطر شیوع مجدد کرونا را در استان به صدا درآورده است.

وی یکی از علل افزایش بیماران کرونایی در قم را برپایی مراسم‌های همایش، عزا و عروسی دانست و گفت: بسیاری از این همایش‌ها باید به صورت غیر حضوری برگزاری شود تا از تجمع بی دلیل افراد جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در این مراسم‌ها فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی به هیچ وجه رعایت نمی‌شود و احتمالاً تا دو هفته آینده با اوج‌گیری دیگری مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه تعداد بستری مبتلایان به کرونا در دو هفته اخیر از حدود ۸۰ نفر به حدود ۱۵۰ نفر افزایش یافته است، افزود: در جلسه ویژه‌ای که امروز با رؤسای بیمارستان‌ها برگزاری کردیم علاوه بر بیمارستان کامکار سایر بیمارستان‌ها را نیز برای پذیرش بیماران کرونایی آماده کرده‌ایم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com