کد خبر ۸۸۱۶۶ انتشار : ۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۵

استان قم روزانه به 40 تن مرغ نیاز دارد/

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه استان ازنظر تأمین مرغ و جوجه ریزی مشکلی ندارد، گفت: نیاز استان در تأمین مرغ حداقل روزانه 40 تن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، عباس پورمیدانی امروز در جلسه تنظیم بازار استان در سالن جلسات استانداری، با بیان اینکه تحلیل نمودارهای تورمی کاری تخصصی و علمی است، اظهار داشت: اگر تحلیل خوبی ارائه شود می‌توان در برنامه ریزی‌ها استفاده کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با تاکید بر وجود وحدت رویه در تصمیم‌گیری و تصمیم سازی‌ها پیرامون تعیین قیمت مرغ گفت: کف قیمت مرغ را 15 هزار و دویست تومان با رعایت یک سری الزامات قراردادیم و سقف قیمت را 15 هزار و 700 تومان در نظر گرفتیم.

وی بیان کرد: مقرر بود بیش از ده تن مرغ با قیمت 15 هزار و دویست تومان و بیش از 20 تن مرغ با قیمت 15 هزار و 700 توزیع شود تا ببینیم وضعیت تعیین قیمت‌ها در تنظیم بازار ملی چه اتفاقی می‌افتد.

پورمیدانی با بیان اینکه استان قم هیچ کمبودی در جوجه ریزی ندارد، ابراز کرد: در اردیبهشت‌ماه 900 هزار عدد جوجه ریزی و در خردادماه این رقم یک‌میلیون بوده است همچنین برای تیرماه یک‌میلیون عدد جوجه ریزی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم مطرح کرد: در خردادماه قیمت توزیع مرغ کمتر از قیمت مصوب دوازده و 900 تومان بوده و بیش از 120 هزار تن مرغ منجمد شده داشتیم که رقم بسیار بالایی است در حال حاضر آماده‌ایم که مرغ را در اختیار مصرف‌کننده قرار دهیم و استان قم از بعد تأمین مرغ و جوجه ریزی مشکلی ندارد.

پورمیدانی نیاز استان در تأمین مرغ حداقل روزانه 40 تن دانست و گفت: اینکه بگوییم تمام نیازها از یک کانال تأمین شود شاید در تعادل بخشی بازار به‌صرفه نباشد.

وی بیان کرد: قیمت مصوب مرغ متناسب با نهاده بوده که در اردیبهشت‌ماه نهاده تأمین نشده است، حدود 50 درصد نهاده داده‌شده اما سه ماه است که مرغ به قیمت مصوب در استان فروخته نمی‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با تاکید بر اینکه باید رفتار سایر استان‌ها را در تصمیم سازی‌ها در نظر گرفت، تاکید کرد: نمی‌توانیم مرغدار و کشتارگاه خودمان را در استان دست‌تنها بگذاریم و به دنبال آن باشیم که بگوییم چرا استان گلستان مرغ را 15 هزار و 700 می‌آورد.

پورمیدانی با بیان اینکه دامپزشکی اجازه خروج مرغ از استان را نمی‌دهد، افزود: سازمان جهاد کشاورزی نیز می‌داند مرغداری که نهاده را گرفته اما مرغ را از استان خارج کند و ظرفیت تعریف‌شده را در اختیار استان قرار ندهد علاوه بر تخلف با او برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر تک‌نرخی بودن قیمت مرغ گفت: در استانی  که ظرفیت پایین آمدن قیمت مرغ وجود دارد باید قیمت پایین بیاید، اما در استان قم هزینه تولید بالا بوده درنتیجه امکان پایین آمدن قیمت وجود ندارد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com