کد خبر ۸۸۱۷۰ انتشار : ۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۷

زنگ خطر کرونا بازهم به صدا درآمد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، محمدرضا قدیر عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به هشتم تیرماه  ۳۴ نفر در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا بستری شدند.

وی با اشاره به انجام ۳۰ مورد بستری جدید در بخش های بیمارستانی یادآور شد: ۲۰ نفر از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند، از مراکز درمانی مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر ۱۵۰ نفر بیمار مشکوک به کرونا در قم بستری بوده که حال ۴۰ نفر آنها وخیم است.

وی در ادامه با بیان اینکه تست مثبت مراجعات سرپایی در قم از 15 درصد به 45 درصد افزایش یافته است و این مسئله زنگ خطر شیوع مجدد کرونا را در استان به صدا درآورده است، گفت: یکی از علل افزایش بیماران کرونایی در قم برپایی مراسم‌های همایش، عزا و عروسی است و بسیاری از این همایش‌ها باید به صورت غیر حضوری برگزاری شود تا از تجمع بی دلیل افراد جلوگیری شود.

قدیر گفت: در این مراسم ها فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی به هیچ وجه رعایت نمی‌شود و احتمالا تا دو هفته آینده با اوج‌گیری دیگری مواجه خواهیم شد.

وی تاکید کرد: در جلسه ویژه ای که امروز با روسای بیمارستان ها برگزاری کردیم علاوه بر بیمارستان کامکار سایر بیمارستان ها را نیز برای پذیرش بیماران کرونایی آماده کرده ایم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com