کد خبر ۸۸۳۱۵ انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۱

طلاب جهادی به 5 استان وضعیت قرمز اعزام می‌شوند

مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه گفت: 20 هزار نفر از طلاب جهادی در گروه‌های مختلف مشغول خدمت‌رسانی در عرصه‌های مختلف هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن زمانی در نشست گروه‌های مردمی قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام که در مجتمع شهر آفتاب برگزار شد با اشاره به نقش نیروهای جهادی برای مقابله با کرونا اظهار داشت: نیروهای جهادی در زمینهٔ مقابله با کرونا خوش درخشیدند.

وی افزود: 20 هزار نفر از طلاب جهادی در گروه‌های مختلف مشغول خدمت‌رسانی در عرصه‌های مختلف هستند که این افراد فقط بخشی از طلاب جهادی هستند و غیر از این عزیزان، طلاب جهادی دیگری در روستا و مناطق محروم مشغول خدمت‌رسانی هستند.

دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه بابیان اینکه در جریان سیل 14 هزار طلبه خدمت‌رسانی کردند، عنوان کرد: در قم 1400 طلبه جهادی برادر و خواهر ساماندهی شدند، طلاب جهادی در زمینهٔ کرونا پای‌کار آمدند و زحمات زیادی کشیدند، موج دوم ویروس کرونا آغاز شده و در قم نیز مبتلایان به کرونا افزایش پیدا کرده است.

مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: در یک ماه اخیر تعداد فوتی‌های روزانه مبتلابه کرونا در قم به یک نفر و برخی روزها صفر رسیده بود ولی از سه روز قبل اوج گرفت و به 3 و 4 نفر رسید و میانگین تعداد فوتی ها افزایش پیداکرده است.

زمانی تصریح کرد: هر گروه جهادی به‌تناسب توانمندی‌هایی که دارد برای موج دوم کرونا برنامه‌ریزی داشته باشد و همچنین تولید ماسک و لباس بیمارستان و مواد ضدعفونی در دستور کار باشد چون پیشگیری باید در اولویت قرار بگیرد.

وی گفت: استان‌هایی که وضعیت آن‌ها قرمز شده است نیازمند نیروهای جهادی هستند، 5 استان درخواست طلاب جهادی کردند، گروه‌های جهادی باید با مشورت و هماهنگی به این استان‌ها خدمت‌رسانی کنند.

دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه گفت: همه طلاب سربازان امام زمان(عج) هستند و همه 200 هزار طلبه باید عضو گروه‌های جهادی شوند، 12 میلیون دانش‌آموز در تابستان بیکار هستند که باید از ظرفیت این عزیزان و همچنین دانشجویان به‌خوبی استفاده کرد.

مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه بیان کرد: باید برنامه‌ریزی شود تا از خیران جامعه در زمینهٔ خدمت‌رسانی به بیماران نیازمند کرونایی استفاده شود، هماهنگی مجموعه گروه‌های جهادی باید مورد تأکید باشد.

زمانی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی طلاب ادامه داد: فعال‌سازی گروه‌های جهادی در زمینهٔ برنامه‌های فرهنگی باید مورد تأکید باشد، شان اصلی طلبه این است که کار فرهنگی را انجام دهد و کار فرهنگی در فضای مجازی مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه در جریان کرونا 300 سوال و شبهه از سوی جریان‌های ضد اسلام، ضد انقلاب، ضد شیعه و ضد خدا مطرح شد، افزود: پاسخ این شبهات جمع‌آوری شد و کمیته تدوین محتوای علمی در این زمینه وارد عمل شد و پاسخ‌های آن را در قالب کتاب 400 صفحه چاپ ‌شده است.

دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه عنوان کرد: با توجه به ویروس کرونا متاسفانه جامعه به این نتیجه رسید که جز پناه بردن به ماسک و مواد ضدعفونی راهی ندارد در صورتی که در دین اسلام توسل، تبرک، زیارت، ادعیه، قرآن کریم و قربانی داریم، رسول خدا و ائمه معصومین(ع) این راهکارها را به ما نشان دادند و مقام معظم رهبری نیز در یک نمونه به صحیفه سجادیه تاکید کردند.

مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب چندین سال است از وضعیت قم بسیار ناراحت هستند و همواره تاکید می کنند نگذارید قم که مدینه فاضله و شهر الگوی اسلامی است وضعیتش این‌گونه باشد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com