کد خبر ۸۸۳۶۶ انتشار : ۱۳ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۹
خطیب نماز جمعه قم:

نسبت دادن خلاف‌های دیگران به مسئولان ارشد نظام فتنه انگیزی است

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه آمریکا در چند ماه اخیر شکست‌های سختی را تجربه کرد گفت: اشغالگری، جنگ‌افروزی، غارت‌گری و یک جانبه‌گرایی در ذات آمریکا نهفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن سال روز میلاد امام رضا(ع) اظهار داشت: امام رضا(ع) به دلیل شرایطی که پیش آمد فرصتی یافتند تا بخشی از معارف آسمانی و علم الهی را به بشریت عرضه کنند.

وی با بیان اینکه ورود حکیمانه و عالمانه امام رضا(ع) در صحنه‌های گوناگون و مباحث مختلف اعتقادی فصلی درخشان در تاریخ بشری و حکمت اسلامی به‌شمار می‌رود افزود: آنچه که در تاریخ می‌بینیم این است که هم‌اکنون از امام رضا(ع) حدود 3 هزار و 500 متن الهی موجود است.

امام جمعه قم بیان کرد: موضوع کرونا سبب شد انسان این موضوع را بداند که علی‌رغم پیشرفت‌ها دست قدرت الهی برتر است.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: سختی و بلاها علی‌رغم دشواری‌هایی که دارد برای فطرت انسان‌های پاک وسیله‌ای برای بیداری و ابزاری برای رشد است؛ عمر، مسئولیت، جوانی و سلامت ما و همه امکانات در معرض طوفان‌های خطر است، آیا کافی نیست بیدار شده و درس عبرت بگیریم.

امام جمعه قم بیان کرد: برای مقابله با ویروس کرونا گروه‌های زیادی تلاش کردند که شایسته تقدیر است، مسئولان و برنامه‌ریزان و شورای تامین و استاندار و دانشگاه علوم پزشکی استان، پزشکان، بهورزان، پرستاران و از همه افرادی که در این حادثه نقش‌آفرینی کردند سپاسگذاریم.

اعرافی ادامه داد: در زمینه مقابله با کرونا باید به‌صورت ویژه از گروه‌های جهادی، خواهران و برادرانی که بی‌مزد خطر کرده و به یاری محرومان شتافتند ودر مواسات شرکت جانانه کردند تشکر می‌کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه خطر کرونا تمام نشده و وظیفه ما همکاری و همدلی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است گفت: مسلم است که این ویروس درمان قاطع ندارد وباید با همدلی این مسیر همبستگی را ادامه بدهیم و در قم تقاضا می‌کنیم همه رعایت دستورالعمل‌ها را مورد تاکید قرار دهند.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: در زمینه مقابله با کرونا الگویی از مقاومت را نشان دادیم که در جهان درخشید، مقاومتی که از منطق عقلانی، انسانی و اجتماعی سرچشمه می گیرد و این منطق سبب شد عظمت ملت ایران به خوبی نمایان شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: آمریکایی‌ها در ذات خود 11 نکته نهفته دارند و این موضوع را همه جهان می‌داند که اشغالگری، جنگ‌افروزی، غارت‌گری، یک جانبه‌گرایی، نادیده گرفتن دیگران، توسعه جنگ‌افزار و سلاح‌های جنگی، عهدشکنی، حمایت از قدرت‌های استبدادی در سراسر عالم و حمایت از تروریست که آخرین آن داعش بود، تخریب محیط زیست و بی‌توجهی به محرومان عالم از جمله آن است.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه آمریکا در چند ماه اخیر شکست‌های سختی را تجربه کرد، افزود: آمریکایی‌ها در عین‌الاسد برای نخستین بار طعم تلخ موشک‌های ایران را چشیدند و در صحنه دریا نیز تسلیم حضور ایران شدند، در یمن و نقاط دیگر شکست مزدوران خود را لمس کردند و در زمینه کرونا مدیریت بسیار بدی داشتند و ضعف خود را نشان دادند و تبعیض نژادی در آمریکا همانند طوفان وزید و آشوب‌های بزرگی را ایجاد کرد.

اعرافی با تاکید براینکه باید روی پای خود ایستادگی کرد و محور مقاومت تقویت شود، ادامه داد: تحریم‌ها شکست خواهد خورد و ایران سرافراز بر همه توطئه‌ها پیروز می‌شود، این ملت بزرگ سختی‌ها را متحمل می‌شود و در برابر آمریکا کوتاه نخواهد آمد.

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری با هدایت های کم نظیرشان اقتدار عظیم را در جهان آفریدند، افزود: پیشرفت شاخص در زمینه علم و فناوری با عنایت رهبری انجام شده است و جریان‌های تدبیر کننده جامعه دست مردم است و بسیاری از امتیازات بزرگ مرهون مدیریت بی‌نظیر مقام معظم رهبری است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: ملت ایران همچنان در راه امام و شهدا و انقلاب اسلامی و همراه مقام معظم رهبری پایدار و ثابت قدم خواهند ماند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com