کد خبر ۸۸۴۳۵ انتشار : ۱۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۷
با صدور بیانیه‌ای:

جامعه مدرسین هتک حرمت آیت‌الله سیستانی را محکوم کرد

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای اعلام کرد: ‌اقدام موهن و ناشایست روزنامه سعودی الشرق الاوسط در هتک حرمت مقام عالی مرجعیت شیعه در عراق حضرت آیت‌الله‌العظمی سید علی سیستانی موجب تأسف و تأثر گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، در بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: اقدام موهن و ناشایست روزنامه سعودی الشرق الاوسط در هتک حرمت مقام عالی مرجعیت شیعه در عراق حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی موجب تأسف و تأثر گردید.

در این بیانیه اضافه شده است: این توهین مذبوحانه در حقیقت توهین به دین و مقدسات اسلامی است و نشان از مفسده گری و دین ستیزی دارد.

در این بیانیه آمده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن اعلام انزجار از این اهانت قلم به دستان مزدور سعودی اعلام می دارد: نقش مرجعیت شیعه و علمای اسلامی در صیانت از هویت دینی و ملی عراق عزیز و همچنین تحکیم وحدت و یکپارچکی سیاسی این ملت نقشی ماندگار و انکار ناپذیر در تاریخ است.

در این بیانیه تصریح شده است: مرجعیت شیعه با سال‌ها مجاهدت و مبارزه علیه استعمار انگلیس و استکبار پایه‌های استقلال و آزادی عراق را استحکام بخشیده و ملت رشید عراق را با مدیریتی حکیمانه از بحران‌ها عبور داده است. در این میان فتوای آیةاللَّه العظمی سیستانی که موجب بسیج همگانی و خودجوش مردم وتقویت محور مقاومت در مبارزه با داعش شد نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است .

در این بیانیه افزوده شده است: مرجعیت عظیم شیعه مورد احترام مردم و حوزه‌های مقدسه در سراسر بلاد اسلامی است و این تحرکات نابخردانه ، گردی بر ساحت مقدس و نورانی مرجعیت نخواهد نشاند و نور پرفروغ مرجعیت را خاموش نخواهد کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ملت‌های مسلمان در سراسر جهان پاسخ این اسائه‌ی ادب را با سلوک در راه عالمان مصلح و بیدارخواهند داد و در دام این گونه فتنه گری‌هانخواهند افتاد . اما لازم است مطالبه مردم عراق ،علمای اسلام و دلسوزان امّت اسلامی در برخورد با هتاکان به مقام مرجعیت پیگیری شود و خطاکاران مورد عقاب و مواخذه قرار گیرند.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: خداوند وجود مغتنم و شریف آن مرجع عظیم الشان را برای ملت عراق و شیعیان جهان محفوظ و سلامت بدارد و علمای اسلام و فقهای مصلح و بیدار را در ظل توجهات حضرت ولیعصر مستدام و موید بگرداند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com