کد خبر ۸۸۴۵۷ انتشار : ۱۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۶

31 هکتار زمین دولتی در قم برای 4400 واحد مسکن ملی تخصیص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از تخصیص 31 هکتار زمین دولتی در پردیسان قم برای 4400 واحد مسکن ملی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حسن صبوری امروز در جلسه شورای مسکن استان در سالن کرامت استانداری، با اشاره به اجرای طرح اقدام مسکن ملی اظهار داشت: این طرح در قم و همزمان با کشور آغازشده و دو هفته قبل مورد بازدید وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت و قم جزء استان‌های پیشرو در طرح اقدام مسکن ملی با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: فعالیت‌ها در چند ماه اخیر در طرح اقدام مسکن ملی آغاز شد و در سامانه 4 هزار نفر در قم و 400 نفر در قنوات و جعفریه و دستجرد و کهک ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه مکان‌یابی اراضی دولتی و تخصیص به واحدهای مسکن با توجه به کمبود اراضی در داخل محدوده، شروع و اراضی تأمین‌شده است، ابراز کرد: انعقاد قرارداد واگذاری با بنیاد مسکن قم در جهت طراحی و اخذ پروانه و  آماده‌سازی و اجرای طرح انجام شد.

صبوری اضافه کرد: در این مدت کمیته فنی معماری در اداره‌کل با حضور کارشناسان از شهرداری، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی تشکیل و یکایک طرح‌ها تصویب و تغییراتی در کمیسیون ماده 5 انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه پیگیری اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری و آغاز عملیات اجرایی و معرفی ناظرین توسط نظام‌مهندسی نیز توسط بنیاد مسکن در حال انجام است عنوان کرد: 2200 واحد از میان ثبت‌نام‌شدگان در اختیار بنیاد مسکن قرارگرفته و مابقی عملیات اجرایی توسط بنیاد و ستاد اجرایی فرمان امام آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: برنامه‌ای برای استان در نظر گرفته‌شده که شامل 10 هزار و 615 واحد در قم و 420 واحد در شهرهای کوچک و 2223 واحد در طرح‌های بازآفرینی است.

وی با اشاره به اینکه تعهد استان در طرح ملی مسکن، 13 هزار و 258 واحد است که در قالب ثبت‌نامی 4400 و بقیه در تفاهم‌نامه با سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی می‌شود، یادآور شد: در پالایش اولیه در قم 2155 نفر از میان 4 هزار متقاضی در شهر قم واجد شرایط شدند که به دلیل اشکالاتی که وجود داشت سایر متقاضیان موردبررسی بیشتری قرار گرفتند و بنیاد مسکن تائید نهایی را انجام می‌دهد.

صبوری عنوان کرد: 445 نفر از این تعداد پرونده‌شان تکمیل و برای افتتاح حساب به بانک معرفی شدند، همچنین 243 نفر رفع صلاحیت شده و 3 نفر انصرافی بوده است.

وی بیان کرد: پالایش در حال انجام است و متقاضیان نهایی به بانک معرفی می‌شوند، در حال حاضر نیز 31 هکتار زمین دولتی در پردیسان قم به‌صورت پراکنده برای 4400 واحد مسکن ملی هرکدام 80 تا 100 متر تخصیص یافت.

وی در خصوص اراضی تخصیص داده‌شده تصریح کرد: اولین پروژه در این طرح، زیتون 6 شامل 180 واحدی است که خاک‌برداری شده و عملیات اجرایی را آغاز کرده است و بقیه پروژه  سرعت خوبی پیش می‌رود، همچنین محله 10 پردیسان 17 هکتار ویژه 1634 واحد قابل ساخت در مرحله آماده‌سازی و صدور مجوزها است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم بیان کرد: از طرفی پروژه مسکن در زیتون 7، 8 و زیتون 9، 10 و 12 در دست اقدام است، ضمن اینکه 27 هکتاری روبروی دانشگاه آزاد یکی از اراضی در اجرای طرح است که به‌زودی واگذار و عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: طبق تصمیم شورای تأمین مسکن استان میزان آورده اولیه متقاضیان مسکن ملی در قم 60 میلیون تومان است که به‌محض دریافت پیامک واریز وجه، در مدت 15 روز کاری مبلغ 40 میلیون تومان و بعد از گذشت یک ماه،20 میلیون باقی‌مانده باید را به‌حساب واریز می‌کنند.

صبوری گفت: به دلیل تجربیات ناموفق تعاونی‌ها در ساخت مسکن مهر، در طرح اقدام ملی مسکن با ورود تعاونی‌ها به روند ساخت‌وساز مخالفت شد.

وی خاطرنشان کرد: مددجویان کمیته امداد و بهزیستی درصورتی‌که در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند با حداقل آورده و سهم 20 درصدی می‌توانند اقدام به تأمین مسکن نمایند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com