کد خبر ۸۸۴۷۴ انتشار : ۱۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۵
معاون جهاد کشاورزی قم خبر داد؛

عرضه مرغ منجمد با قیمت ۱۳۵۰۰ تومان در قم

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان قم گفت: هر کیلوگرم مرغ منجمد با قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف‌کننده در فروشگاه‌هایی عرضه می‌شود که سازمان صمت معرفی می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، علی اصغر همت در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تأمین نهاده‌های دامی مورد نیاز دامداران در استان قم، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۳ هزار تن سویا، ۲۳ هزار تن ذرت و ۲۲ هزار تن جو به استان قم وارد شده است.

وی بیان کرد: جو وارد شده عمدتاً برای دام‌های سبک و سنگین در اختیار کارخانجات خوراک دام، پرواربندان دام سبک و سنگین و واحدهای گاو شیری قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان قم گفت: ۲۰ درصد از ذرت و سویای وارد شده در اختیار دامداری‌ها و گاو شیری و مابقی میان مرغداری‌های گوشتی، تخم‌گذار و پولت توزیع شد.

وی تصریح کرد: سامانه بازارگاه برای خرید همه نهاده‌ها اختصاص داده شده است که از طریق این سامانه نهاده‌ها در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد تا خرید مستقیم از طریق تشکل‌ها فراهم و دست واسطه‌ها کوتاه شود.

وی در خصوص علت افزایش قیمت مرغ بیان کرد: از آن‌جایی که سال گذشته در ایام عید کمبود مرغ در بازار وجود داشت، مرغداران برای جلوگیری از بروز این مشکل، شب عید جوجه‌ریزی را افزایش دادند، اما به‌دلیل کرونا و کاهش خرید، قیمت مرغ کاهش یافت و مرغداران ضرر بسیاری را متحمل شدند که این امر موجب کاهش جوجه‌ریزی در برخی استان‌ها و افزایش قیمت مرغ شد، اما در استان قم کاهش جوجه‌ریزی نداشتیم.

همت بیان کرد: مرغ منجمد برای تنظیم بازار به هر میزانی که نیاز باشد، عرضه می‌شود و مشکلی در استان در این زمینه نداریم.

وی با بیان اینکه مرغ منجمد در فروشگاه‌هایی که سازمان صمت معرفی می‌کند از طریق شرکت پشتیبانی امور دام عرضه می‌شود، افزود: قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد برای مصرف کننده ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com