کد خبر ۸۸۴۷۵ انتشار : ۱۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۵
طی سه ماهه نخست سال‌جاری؛

کاهش ۱۳ درصدی آمار تولد در قم

مدیرکل ثبت احوال استان قم با اشاره به کاهش ۱۳ درصدی تولد نوزادان در قم طی سه ماهه نخست سال‌جاری، گفت: در این مدت چهار هزار و ۳۶۹ نوزاد در قم متولد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، منوچهر تیموری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کاهش ۱۳ درصدی تولد در قم، اظهار کرد: طی سه ماهه نخست امسال، چهار هزار و ۳۶۹ نوزاد در قم متولد شد در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال پیش پنج هزار و ۱۸ نوزاد بوده که ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

وی افزود: از متولدین سه ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۱۸۵ نوزاد پسر در استان قم متولد شد، در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال قبل ۲ هزار و ۴۷۹ نفر بوده و کاهش یافته است.

مدیرکل ثبت احوال استان قم گفت: طی سه ماهه نخست سال ۱۳۹۹ تعداد ۲ هزار و ۱۸۴ نوزاد دختر در استان متولد شدند، در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال قبل ۲ هزار و ۴۷۹ نوزاد دختر بوده است.

وی بیشترین فراوانی نام پسر طی سه ماهه نخست سال ۹۹ در این استان را به ترتیب علی، امیرعلی، محمدحسین، حسین و امیرحسین عنوان کرد و افزود: بیشترین فراوانی نام دختر به ترتیب فاطمه، زهرا، زینب، حلما و ریحانه بوده است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com