کد خبر ۸۸۴۸۱ انتشار : ۱۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۸

کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در قم احداث می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام علی لقمانپور پیش از ظهر امروز در بازدید سردار سیدمحمود میرفیضی فرمانده انتظامی استان از مجموعه در حال تکمیل موزه انقلاب و دفاع مقدس قم اظهار داشت: این مرکز، کاملا رویکرد مردمی دارد و در همین راستا امکانات و خدماتی برای استفاده عموم بازدیدکنندگان از موزه پیش بینی شده است.

وی افزود: برای بخش‌های مختلف نیروهای مسلح و گروه‌های مردمی فعال در دوران دفاع مقدس، نصب نمادها و المان‌هایی در موزه پیش بینی شده و ضرورت دارد از نیروی انتظامی هم نمادی که یادآور رشادت این نیرو به عنوان شهربانی و ژاندارمری در آن دوران باشد، مشخص گردد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ضرورت پیوست علمی را برای موزه مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: موزه قم باید به دانشگاهی برای آموزش مولفه‌های ایثار و شهادت تبدیل گردد و اساتید و دانشجویانی از سراسر کشور در این مرکز حضور یابند.

وی افزود: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته، بزرگترین کتابخانه تخصصی حوزه ایثار و شهادت در استان قم در موزه انقلاب و دفاع مقدس استان راه اندازی می‌شود تا پاسخگوی مناسبی برای محققان و پژوهشگران این حوزه باشد.

لقمان‌پور ضرورت پیوست انتظامی را نیز جزء لاینفک راه اندازی موزه برشمرد و گفت: ان شاءالله با تمهیدات صورت گرفته، شاهد افتتاح مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم در هفته دفاع مقدس امسال باشیم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com