کد خبر ۸۸۴۸۹ انتشار : ۱۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۷

هشدار به قمی‌ها؛ هوا در وضعیت ناسالم قرار گرفت

معاون حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی وزش باد شدید و پدیده گردوغبار، شهر در وضعیت هشدار زرد قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، اسماعیل احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی وزش باد شدید و پدیده گردوغبار، شهر  در وضعیت هشدار زرد قرار دارد.

وی از افزایش ذرات معلق کمتر از ده میکرون در قم خبر داد و گفت: وزش باد شدید در قم از روز گذشته با سرعت 40 تا 60 کیلومتر آغازشده و  این وضعیت تا اواخر امروز ادامه دارد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قمبا اشاره به افزایش میزان ذرات معلق کمتر از ده و کمتر از 2.5 میکرون در هوای شهر قم ابراز کرد: هوای شهر در وضعیت ناسالم قرار دارد.

احمدزاده به روانه شدن ریز گردها به سمت شهر قم طی سالیان اخیر اشاره و عنوان کرد: متأسفانه با وزش باد شرقی در فصل تابستان، کانون‌های گردوغبار در حسین‌آباد میش مست و دشت مسیله ریز گردها را به سمت شهر آورده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قم در پایان تأکید کرد: افراد مبتلابه بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان از انجام فعالیت‌های سنگین و طولانی بیرون از منزل خودداری کرده و حتی‌الامکان این فعالیت‌ها را کاهش دهند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com