کد خبر ۸۸۵۱۴ انتشار : ۱۷ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۸

آخرین وضعیت «طرح هادی» در روستاهای قم

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم گفت: برای همه روستاهای بالای 20 خانوار استان، تهیه طرح هادی شده و حدوداً 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، داریوش بلدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهار داشت: برای همه روستاهای بالای 20 خانوار استان، تهیه طرح هادی شده و حدوداً 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بابیان اینکه 200 روستا در استان قم داریم که 130 روستا بالای 20 خانوار هستند، افزود: این روستاها تهیه طرح هادی شده است و حداقل یک‌بار برای اجرا واردشده‌ایم، ممکن است در یک روستا 30 درصد و در روستای دیگر 90 درصد طرح هادی اجراشده است و میانگین 65 درصد این طرح در روستاهای قم پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم بیان کرد: بالغ‌بر 50 درصد واحدهای مسکونی روستاهای استان قم با رعایت اصول فنی و نظارت نوسازی شده است، برای نوسازی 50 درصد دیگر واحدهای روستایی برنامه‌ریزی‌شده و انشا الله ظرف 5 سال آینده همه واحدهای مسکونی در روستاهای استان مقاوم‌سازی می‌شود.

بلدی با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای استان تصریح کرد: اعتبار طرح هادی مشابه سال‌های گذشته بوده است و به‌صورت یکنواخت این طرح در بخش‌های مختلف استان اجراشده است.

وی ادامه داد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی روستاهای سراسر کشور همچنین استان قم آباد شده است و از نعمت آب و برق برخوردار هستند و آسفالت شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم گفت: با توجه به افزایش شدید قیمت مسکن در شهر قم و نزدیکی روستاها به شهر مهاجرت معکوس در حال انجام است.

بلدی خاطرنشان کرد: 50 میلیون تومان وام بر اساس طرح 1000 واحدی مسکن محرومان اعطا می‌شود که این وام 4 درصد است و دوره بازپرداخت آن 13 ساله است و همچنین به هر واحد مسکونی بین 25 الی 30 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود و اگر کسی وضع مالی ضعیف‌تری داشته باشد مبلغی از تسهیلات ارزان‌قیمت نیز اعطا می‌شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com