کد خبر ۸۸۵۳۱ انتشار : ۱۷ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

اماکن مذهبی از آزمون مقابله با کرونا سربلند بیرون آمدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طلاب و روحانیون به صورت جهادی به مقابله با ویروس کرونا برخاستند و آبروی حوزه را خریدند و سبب افتخار حوزه شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از مسئولان این دانشگاه ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه که در سالن جلسات این مرکز حوزوی برگزار شد، اظهار داشت: پس از بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی و نمازهای جمعه، فاصله‌گذاری‌ها به خوبی رعایت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: در نماز جمعه قم نیز که حضور داشتم شاهد بودم که پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت ‌شد که سبب افتخار است.

وی با تاکید براینکه طلاب جهادی سبب افتخار حوزه شدند، عنوان کرد: در ابتدای شیوع کرونا دشمنان شایعه می‌کردند که علما و روحانیون در حال خروج از قم هستند درحالی‌که طلبه‌ها به صورت جهادی به مقابله با این ویروس برخاستند و آبروی حوزه را خریدند و سبب افتخار حوزه شدند.

قدیر نقش حوزه‌های علمیه در کنترل بیماری کرونا را بسیار قابل توجه دانست و تصریح کرد: انتظار داریم این همکاری ادامه داشته باشد، ذهنیت مثبتی درباره رعایت ضوابط بهداشتی در امکان مذهبی قم ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اعلام خبر شیوع ویروس کرونا در کشور بدون هیچ ملاحظه جانبی و برای حفظ سلامت مردم در شرایطی که در آستانه انتخابات بودیم سبب آبرویی برای نظام شد، در آغاز شیوع کرونا بحران شدیدی در استان داشتیم ولی توانستیم بحران را رفع کنیم و اکنون خط مقدم ما بهداشت و پیشگیری است.

وی با بیان اینکه اماکن مذهبی و مساجد از آزمون مقابله با کرونا سربلند بیرون آمدند، گفت: حوزه‌های علمیه، روحانیون و متدینین در کنترل بیماری کرونا نقش مهم و موثری دارند، الحمدالله اماکن مذهبی و مساجد همکاری بسیار خوبی برای مقابله با این بیماری داشته‌اند و از این آزمون سربلند بیرون آمده‌اند.

حجت‌الاسلام طاهری مدیرکل مرکز خدمات استان قم نیز در جلسه افزود: بیش از 8 هزار بسته بهداشتی در میان عموم مردم توسط گروه‌های جهادی مرکز خدمات حوزه علمیه قم توزیع شد.

وی بیان کرد: بیش از 20 هزار پوستر و تراکت آموزشی در مجتمع‌های طلبه نشین و مناطقی که حضور طلاب زیاد بود توزیع شد و چندین هزار پیامک اطلاع‌رسانی نیز درباره نحوه پیشگیری از کرونا به جامعه هدف مرکز خدمات استان ارسال شد.

طاهری خاطرنشان کرد: مرکز خدمات استان قم جزو اولین نهادهایی بود که برای همکاری کامل با دانشگاه علوم پزشکی در مقابله با بحران شیوع کرونا اعلام آمادگی کرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com