کد خبر ۸۸۵۳۴ انتشار : ۱۷ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۰

کارخانه تولید چادر مشکلی در قم احداث می‌شود

معاون استاندار قم گفت: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی قم، کارخانه تولید چادر مشکلی در قم احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، مهرداد غضنفری عصر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن کرامت استانداری اظهار داشت: یکی از موانع جدی در مسیر توسعه، معطلی زمین‌های واگذارشده در روند اجرای پروژه‌های اقتصادی و عدم توجه سرمایه‌گذار به تعهدات خود در اجرای به‌موقع طرح است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: این اراضی باید تعیین تکلیف شود و اگر سرمایه‌گذار بنای ادامه کار را دارد اما با مشکلاتی مواجه است، دستگاه‌های اجرایی در رفع موانع تلاش کنند و اگر توانایی لازم برای اجرای پروژه از سوی سرمایه‌گذار وجود ندارد، اراضی به افراد توانمندتری واگذار شود.

غضنفری بیان کرد: سفر سرپرست وزارت صمت به استان قم، دارای دستاوردهای مهمی در رسیدگی به موانع تولید و بازگشایی طرح‌های تولیدی و همچنین قول مساعد در احداث کارخانه‌ای مطابق با اولویت‌های تولیدی در سطح استان بود.

وی با اشاره به بخشی از این دستاوردهای سفر خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی قم، کارخانه تولید چادر مشکلی در قم احداث می‌شود تا بتوان با توسعه زیرساخت‌های لازم، یکی از نیازهای مهم را پوشش دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با بیان اینکه در استان ظرفیت‌های اقتصادی مهمی در جذب سرمایه‌گذار وجود دارد که احداث نمایشگاه بین‌المللی یکی از پروژه‌های مهم است افزود: جلساتی در جهت رفع موانع در جهت افتتاح این نمایشگاه برگزارشده است و پیگیری راه دسترسی این پروژه، در اولویت است تا بتوانیم تا پایان سال این ظرفیت اقتصادی را به بهره‌برداری برسانیم.

غضنفری گفت: اقدامات خوبی در رابطه با توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی به سرانجام رسیده است، اما همچنان در با مشکلاتی در ارائه خدمات مواجه هستیم و باید در جهت حفظ سرمایه‌گذار، این موانع رفع شود، به‌خصوص در توسعه نواحی صنعتی نیاز به تلاش بیشتری داریم.

وی افزود: برخی واحدهای صنعتی در شهرک شکوهیه با مشکلات برق مواجه بودند که با تلاش دستگاه‌های اجرایی، اتفاقات خوبی در تأمین برق شاهد بودیم که می‌تواند برای دیگر شهرک‌های صنعتی الگو باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم عنوان کرد: مصوبات زیادی در ستاد تسهیل و رفع موانع استان مورد پیگیری قرار گرفت و بیش از 76 درصد از مصوبات عملیاتی شد، به‌گونه‌ای که در شاخص‌های اقتصادی و رونق تولید به نتایج خوبی دست یافتیم.

وی همچنین در مورد اجباری شدن ماسک و لزوم توجه بیشتری به تولید آن اظهار داشت: برخی از استان‌ها در روزهای اخیر با بحران کرونا مواجه شده‌اند، ازاین‌رو باید تولید اقلام بهداشتی ازجمله ماسک در اولویت باشد و ظرفیت‌های تولیدی موردتوجه بیشتری قرار بگیرد تا با کمبود مواجه نشویم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com