کد خبر ۸۸۵۶۵ انتشار : ۱۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۷
رییس مرکز بهداشت قم :

برگزاری مراسمات عزا و عروسی در قم ممنوع شود/ یک بار هم رییس اتاق اصناف را ندیدیم!

«سیامک محبی» رییس مرکز بهداشت قم در جلسه امروز ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی بحران استان قم با اشاره به این که پرسنل و بازرسان بهداشت استان در این چند ماه شیوع بیماری، عملا فرسوده شده‌اند؛ اظهار داشت: رییس اتاق اصناف اصلا درگیر نیست و ما یک بار هم ایشان را ندیدیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، دکتر «سیامک محبی» رییس مرکز بهداشت قم در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی بحران استان قم که صبح امروز در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بیماری کرونا در اکثر مناطق دنیا روند نزولی داشته است اما در ایران شاهد روند افزایشی هستیم.

او با بیان اینکه هنوز موج اول بیماری را در کشور داریم، گفت: پیش‌بینی شده که موج دوم بیماری در پاییز همراه با بیماری آنفلوانزا اتفاق بیفتد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم در خصوص وضعیت بیماری در استان بیان داشت: یک دوره ۴۰ الی ۵۰ روزه را به حالت تثبیت و کاهش بیماری داشتیم و امیدوار بودیم که به سمت مهار کامل بیماری حرکت کنیم اما طی دو الی سه هفته اخیر مجدداً شاهد روند افزایش ابتلا به این بیماری هستیم که اگر چنانچه این روند ادامه پیدا کند، شاهد افزایش میزان مرگ و میر و تعداد بستری ها خواهیم بود.

محبی با انتقاد از عملکرد برخی مسئولین در خصوص «عادی سازی بیماری کرونا» گفت: در هفته های گذشته شاهد نوعی عادی انگاری در خصوص بیماری از سوی مسئولان استان و همچنین باور کاذب اتمام کرونا در مردم بودیم در حالی که استان‌های پیرامونی ما غربی و حتی استان مرکزی قرمز هستند.

وی در ادامه افزود: وضعیت استان قم ممکن است به قرمز تغییر کند اما تمام تلاش خود را می‌کنیم که این اتفاق در استان نیفتد و لازمه این کار این است که برخی از مصوبات ستاد مقابله با کرونا مورد بازنگری قرار گیرد.

رییس مرکز بهداشت قم با اشاره به این که پرسنل و بازرسان بهداشت استان در این چند ماه شیوع بیماری، عملا فرسوده شده‌اند؛ اظهار داشت: رییس اتاق اصناف اصلا درگیر نیست و ما یک بار هم ایشان را ندیدیم.

محبی همچنین با بیان این‌که بازرسی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که برخی اصناف با وجود دریافت اخطار و تذکر، بازهم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند؛ خواستار بازگشت برخی از محدودیت‌ها از جمله لغو عروسی ها، مراسم ختم، تشیع جنازه‌ها و تجمعات، تعطیلی بوستان‌ها و تمامی همایش‌هایی که منجر به تجمع می شوند، شد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com