کد خبر ۸۸۵۷۰ انتشار : ۱۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۷

مردم را باید به سمت دریافت خدمات الکترونیک سوق داد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تأکید بر اینکه باید رویکرد برنامه‌های فرهنگی به سمت بیماری کرونا برود، گفت: باید مردم را به سمت خدماتی که دستگاه‌ها به‌صورت الکترونیک ارائه می‌دهند سوق دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید موسی حسینی کاشانی در هجدهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا استان در سالن شهید آوینی، با اشاره به رکورد تعداد فوتی‌های بیماری طی روزهای اخیر اظهار داشت: رسیدن تعداد فوتی‌ها به دویست نفر نشان‌دهنده آن است که باید به‌صورت جدی‌تر به مسئله ورود کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تأکید کرد: با توجه به هجوم اخبار مختلف، نیازمند تغذیه به لحاظ محتوایی در اطلاع‌رسانی در مجموعه صداوسیما و رسانه‌ها هستیم و این موضوع یکی از دغدغه‌های جدی ما در استان است.

وی با بیان وجود تناقض‌هایی در میان حرف و عمل مسئولان در ارتباط با چگونگی مواجهه با بیماری کرونا ابراز کرد: تقریباً شاهد برگشتن همه شرایط به قبل بیماری کرونا در استان هستیم؛ درنتیجه باید توجه جدی به این شرایط در برنامه‌ریزی‌ها داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: مردم به یک وضعیتی رسیده‌اند که برایشان صرف گفتن و توصیه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رسانه‌ها کفایت نمی‌کند، بلکه باید تا حدودی پیام‌ها و توصیه‌های بهداشتی مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قم جنبه اقناعی داشته باشد.

حسینی کاشانی ابراز کرد: رسانه‌ها همواره مطالبه گر بوده و همچنان به امر اطلاع‌رسانی و آگاهی سازی در سطح جامعه ادامه می‌دهند،اما دستورالعمل‌هایی را که دستگاه‌ها باید در عمل به کار بگیرند را به رسانه‌ها  اعلام نکرده‌ایم و باید اطلاع‌رسانی‌های لازم را در این زمینه داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تأکید بر اجرای شیوه‌نامه از سوی نهادها و ارگان‌های مختلف مطرح کرد: مساجد باز هست اما اگر در مسجدی دیدیم که شیوه‌نامه اجرا نمی‌شود می‌توان نسبت به عدم اجرای شیوه‌نامه اعتراض کرد و بر اجرای دقیق و صحیح آن تأکید کرد.

وی تأمین بودجه‌ در امر اطلاع‌رسانی را مورد تأکید قرارداد و گفت: اگر می‌خواهیم بنرهای اطلاع‌رسانی در سطح شهر داشته باشیم باید متولیان امر بودجه لازم را در اختیارمان قرار دهند تا بتوانیم اطلاع‌رسانی به نحو صحیح داشته باشیم.

حسینی کاشانی تأکید کرد: شیوه‌نامه‌های بهداشتی که باید دستگاه‌ها و صنوف مختلف رعایت کنند را باید مرکز بهداشت در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دهد تا از آن‌ها استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تأکید بر اینکه باید رویکرد برنامه‌های فرهنگی به سمت بیماری کرونا برود، افزود: بر اساس دستورالعمل جدید ستاد ملی بیماری کرونا، هر استانی این اختیار را دارد که در شهرهای هشدار و قرمز محدودیت‌ها را برگردانند و خود استان محدودیت‌ها را اعمال کرده و پیشگیری‌های لازم را داشته باشد.

وی اضافه کرد: از طرفی به صنوف اجازه فعالیت داده‌شده اما از طرف دیگر آمار پلمب های واحدهای تولیدی در استان خیلی زیاد است، باید مقداری لزوم استفاده از شیوه‌نامه‌ها بالا برود و این‌همه تعداد پلمب شاید زیبنده شهر قم نباشد.

حسینی کاشانی بر توجه جدی به دولت الکترونیک در اطلاع‌رسانی‌ها تأکید کرد و گفت: باید مردم را به سمت خدماتی که دستگاه‌ها به‌صورت الکترونیک ارائه می‌دهند سوق دهیم، در بسیاری از دستگاه‌ها دیگر نیاز نیست که مردم به ادارات مراجعه داشته باشند و باید مقوله شهروند الکترونیک را در میان مردم جا بیندازیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: باید از برگزاری همایش‌های غیرضرور جلوگیری  کرده و از برگزاری آن‌ها ممانعت کنیم، همچنین باید در راستای فرهنگ‌سازی از فضای تبلیغاتی به نحو احسن استفاده کنیم، برای این کارمی‌توان مجدد از اتوبوس‌ها، بلندگوهای شهرداری و سازه‌های تبلیغاتی استفاده کرد و اطلاعات جدید را در میان مردم قرار داد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com