کد خبر ۸۸۶۲۵ انتشار : ۱۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۸
معاون استاندار قم:

تعطیلی واحدهای تولیدی در قم ممنوع است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: برابر مصوبات کارگروه‌های استانی که مراحل قانونی لازم را گذرانده، بانک‌های عامل حق صدور اجرایی و تعطیلی واحدهای تولیدی را ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، در سی و پنجمین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به ضرورت نقش آفرینی تمام بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری در عرصه گردشگری، بر تسهیل و یکسان سازی ساز و کار اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: نقش بانک گردشگری بعنوان یک بانک تخصصی در حوزه گردشگری در استان مشخص شود و گزارشی از فعالیت‌های این بانک و تسهیلات پرداختی در حوزه گردشگری ارائه شود.

وی اعطای تسهیلات ویژه برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای گردشگری را ضروری دانست و افزود: هرگونه اقدامی که منجر به اختلال در فرآیند واحد تولیدی شود غیر قابل قبول است.

غضنفری با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از واحدهای تولید راکد بدلیل بدهی‌های بانکی در گذشته است، گفت: برابر مصوبات کارگروه‌های استانی که مراحل قانونی لازم را گذرانده، بانک‌های عامل حق صدور اجرایی و تعطیلی واحدهای تولیدی را ندارند.

غضنفری از تشکیل هیأت خبرگان بانکی در استان با دستور رئیس بانک مرکزی کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: اعضای این هیأت می‌توانند با کارشناسی و نظرات تخصصی در حوزه اقدامات بانکی، نقش مهمی در تصویب دستورالعمل‌های مناسب برای حل مشکلات واحدهای تولید ایفا کنند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com