کد خبر ۸۸۷۵۲ انتشار : ۲۳ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۰

نظارت بر ادارات و بانک‌های قم در اجباری شدن ماسک تشدید می‌شود

مدیر کل مدیریت بحران استان قم گفت: 20 کارگاه صنعتی در جهت تولید ماسک در قم، اعلام آمادگی کردند که با صدور مجوزهای لازم از مرکز بهداشت به چرخه تولید افزوده می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، محسن اروجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، تشدید نظارت بر ادارات و بانک‌های قم در اجباری شدن استفاده از ماسک را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: با هر یک از دستگاه‌های اجرایی که پروتکل‌ها را رعایت نکنند تماس گرفته و تذکرات لازم ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از این سازمان‌ها و دستگاه‌ها، پس از تذکرات، پروتکل‌ها را در اسرع وقت رعایت کردند که جای تقدیر دارد، تصریح کرد: در مجموع 92 پروتکل و 120 دستورالعمل به ادارات و دستگاه‌های اجرایی قم ارسال‌شده که به صورت هفتگی در حد توان از طرف مرکز بهداشت پیگیری می‌شود، نظارت بر اجرای پروتکل‌ها در بانک‌ها نیز در دستور کار است و نقاط ضعف‌های موجود را در کمیسیون بانک‌ها مطرح می‌کنیم تا تحول خوبی را در اجباری شدن ماسک ایجاد نماییم.

مدیر کل مدیریت بحران استان قم خاطرنشان کرد: باید بتوانیم در کنترل بیماری و نظارت دقیق بر دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های قم به‌خوبی ورود کنیم، اعضای ستاد بحران نیز باید به رعایت پروتکل‌ها توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در ابتدای اسفند سال قبل، مصوبه‌ای در کاهش تعداد اعضا برای حضور در جلسه مدیریت بحران اخذ و مصوبات برای سایر اعضاء ابلاغ شد، گفت: طرح بسیج ملی، فاصله‌گذاری هوشمند و فیزیکی به مرور عملیاتی شد و  در حال حاضر اجباری شدن ماسک را در دستور کار قرار داده‌ایم و باید در تأمین ماسک به میزان کافی اقدام شود.

اروجی عنوان کرد: متولی تأمین ماسک در سازمان‌ها و ادارات باید یک مجموعه انتخاب شود تا موازی کاری اتفاق نیفتد و به موقع بتوانیم نیاز دستگاه‌های اجرایی را تأمین کنیم.

مدیر کل مدیریت بحران استان قم افزود: با توجه به اینکه به افراد فاقد ماسک در هنگام مراجعه به ادارات و دستگاه‌های اجرایی، خدماتی ارائه نمی‌شود، لازم بوده تمهیداتی در تأمین ماسک اندیشیده شود تا امور ضروری زودتر به سرانجام برسد و مردم معطل نمانند.

وی با بیان اینکه جلساتی با اصناف و ورزش و جوانان در جهت نظارت بیشتر بر روی صنوف و مجموعه‌های ورزشی برگزار شد و در صورت تخلف، این واحدها و مجموعه‌ها پلمپ می‌شوند اظهار داشت: 20 کارگاه صنعتی در جهت تولید ماسک در قم، اعلام آمادگی کردند که با صدور مجوزهای لازم از مرکز بهداشت به چرخه تولید افزوده می‌شوند.

مدیر کل مدیریت بحران استان قم اضافه کرد: اگر سهم ماسک سازمان‌ها و مردم را در تأمین ماسک جدا کنیم بهتر می‌توان در جهت رفع کمبود ماسک اقدام کرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com