کد خبر ۸۸۷۶۱ انتشار : ۲۳ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۹
طی بیانیه‌ای اعلام شد/

توصیه شش‌گانه‌ کرونایی جامعه مدرسین به مردم ایران: کمک به ارتقای سلامت جامعه وظیفه‌ای انکار ناپذیر است

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی اوج‌گیری مجدد کرونا و تاکید بر لزوم توجه به دستورالعمل‌ها طی پیامی تاکید کرد: بی‌شک بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغی از ستاد ملی کرونا، وضعیت نامطلوب کنونی را بغرنج‌تر خواهد کرد و موضوع قرنطینه و ایجاد محدودیت‌های شغلی را دوباره بازخواهد گرداند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی اوج‌گیری مجدد کرونا، با انتشار بیانیه‌ای بر لزوم توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید کرد.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

گزارش‌های مسؤولان بهداشت کشور حاکی از آن است که متاسفانه دوباره ابتلای به کرونا در کشور اوج گرفته است.همه ما موظف به حفظ سلامت خود و عموم افراد جامعه هستیم. بنابراین لازم است دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنیم.

بی‌شک بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغی از ستاد ملی کرونا، وضعیت نامطلوب کنونی را بغرنج‌تر خواهد کرد و موضوع قرنطینه و ایجاد محدودیت‌های شغلی را دوباره بازخواهد گرداند.

مردم عزیز ما شاهد بودند که در ایام آغازین همه‌گیری کرونا و شیوع گسترده آن، چه فشاری بر پیکره اقتصاد خانوارها و درنتیجه اقتصاد کشور وارد شد. امروز در وضعیتی قرار داریم که متأسفانه کم‌توجهی و بی‌مبالاتی می‌تواند دوباره کشور را به وضعیت نامناسب بازگرداند.

براین اساس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم لازم می‌داند مسائلی را با امت مؤمن و انقلابی ایران در میان بگذارد:

1 ـ ساده‌ترین درخواست مسئولان و خدمتگزاران بهداشت و درمان کشور رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک است. از مردم متعهد و فهیم می‌خواهیم به این درخواست به طور کامل عمل کنند تا ضمن حفظ سلامتی خود و دیگران، اندکی از خستگی‌ها و آلام کادر زحمتکش درمان کشور را بکاهند.

2 ـ همیاری و همکاری آحاد ما در کمک به ارتقاء سلامت جامعه و پیشگیری از بازگشت کرونا به وضعیت هشدار ملی یک وظیفه‌ای انکارناپذیر و تخلف از آن ناپسند است.

3 ـ رزمایش مؤمنانه‌ی مواسات و همدلی با هدف خدمت‌رسانی به محرومان و آسیب دیدگان از کرونا همچنان ادامه پیدا ‌کند و گروه‌های جهادی به‌ویژه طلاب جهادگر در عرصه خدمت حاضر گردند.

4- رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت برکاتهم» و حوزه‌های علمیه با تصمیمات ستاد ملی کرونا همراهی کرده اند. اکنون نیز حمایت‌ها و هدایت‌های نهاد‌های دینی از اقدامات ملی دولت در مسیر مقابله و کنترل بیماری کرونا ادامه دارد. لازم است دولت محترم نیز با برنامه‌ریزی منسجم‌تر، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کند و حمایت از اقشار آسیب‌دیده را در اولویت رسیدگی قرار دهد. در این زمینه توزیع ماسک و تجهیزات بهداشتی در مناطق محروم از اهمیت به سزایی برخوردار است.

5- امیدواریم تمام عزیزانی که در مرحله اول همه‌گیری کرونا با حمایت‌های مادی خود زیرساخت‌های تولید و توزیع ماسک و تجهیزات بهداشتی را فراهم کرده بودند و به کمک دولت و ملت شتافتند همچنان این جهاد انقلابی و مؤمنانه را ادامه دهند.

6- فداکاری‌های دستگاه‌های درمانی، بهداشتی و بیمارستانی کشور همچنان در اوج خود ادامه دارد. ان‌شاءالله ‌کسانی که این روزها میدان‌دار این جهاد فی سبیل الله هستند مأجور به پاداش الهى باشند. و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مجاهدانه آنان، برای شهدای گران‌قدر کادر درمانی و جهادگران عرصه سلامت از درگاه خداوند متعال رحمت و غفران مسئلت می‌نمائیم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com