کد خبر ۸۹۴۰۰ انتشار : ۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۲
استاندار قم تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای افزایش سرانه ورزشی

استاندار قم گفت: سرانه ورزشی در قم از میانگین کشوری پایین‌تر است و برای توسعه آن باید از همه ظرفیت‌های قانونی و خیران استفاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرنگار مهر، بهرام سرمست استاندار قم در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم که با حضور نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی در سالن کرامت استانداری صبح پنج شنبه برگزار شد، با اشاره به کمبود سرانه‌ی فضاهای ورزشی استان قم نسبت به میانگین کشوری گفت: بخشی از این کمبودها ناشی از عقب ماندگی تاریخی قم در بحث توسعه است؛ با این وجود باید برای ارتقا فضاهای ورزشی استان برنامه‌ریزی شود.

استاندار قم استفاده از ماده ۲۷ قانون الحاق را یکی از ظرفیت‌ها برای توسعه‌ی فضاهای ورزشی در استان قم دانست و گفت: مولدسازی اموال دولتی نیز از دیگر ظرفیت‌های فعال سازی اعتبارات برای جبران این کمبود است.

سرمست با بیان اینکه در بحث فضاها و سرانه ورزشی بانوان کمبود جدی در فضاهای ورزشی داریم، تمرکز بیشتر در حوزه‌ی توسعه زیرساخت‌های ورزشی بانوان را ضروری دانست و افزود: ظرفیت عظیم خیرین استان قم باید در جهت اهداف مدیریت استان در راستای سلامت و نشاط مردم مورد توجه قرار بگیرد.

وی همچنین پروژه‌ی نیمه تمام سالن ۴۵۰۰ نفری پردیسان را مورد توجه قرار داد و افزود: باید در جلسه‌ای با حضور نمایندگان مردم قم و وزارت ورزش برای این طرح چاره اندیشی شود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعال شدن کارگروه مولدسازی اموال منقول و غیرمنقول دستگاه‌های دولتی، بر خود اظهاری دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها در راستای معرفی اموال مازاد تاکید کرد و گفت: عدم پایبندی مدیران به این مهم تخلف محسوب می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: پروژه‌های نیمه تمام دستگاه‌های دولتی نیز مشخص شوند تا از این ظرفیت برای تکمیل آنها استفاده شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com