کد خبر ۸۹۵۴۶ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۳
معاون استاندار قم:

کاهش حساسیت‌های اجتماعی آمار ابتلا به کرونا را بالا برد

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: کاهش حساسیت‌های اجتماعی در رعایت بهداشت، آمار ابتلا به کرونا را بالا برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، بیژن سلیمان پور امروز در شورای اطلاع‌رسانی دولت در سالن امام جواد(ع)استانداری قم اظهار داشت: در شرایط اجتماعی کشور شاهد کمرنگ شدن حساسیت‌ها شدیم و اخبار و آمار برای بسیاری از مردم عادی شد و عده‌ای ماسک و دستکش را جدی نگرفتند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم افزود: کاهش حساسیت‌های اجتماعی در رعایت بهداشت، آمار ابتلا به کرونا را بالا برد، ازاین‌رو وظیفه‌داریم با همراهی اصحاب رسانه و خبرنگاران و اعضای شورای اطلاع‌رسانی، حساسیت‌ها را بالا ببریم.

وی تصریح کرد: وقتی محدودیت‌ها در ابتدای سال جاری از سوی مردم جدی گرفته شد و به اعمال قانون و اجبار پرداختیم، موفق‌تر عمل کردیم و آمار بستری در قم به 70 نفر رسید، اما امروز این آمار به 300 نفر بستری رشد یافته است.

سلیمان پور بیان کرد: از چند ماه قبل کارشناسان در مورد رشد جهشی کرونا و آسیب‌های موج دوم شیوع این بیماری هشدار داده بودند و این آمار امروز تصاعدی رشد دارد، به نظر می‌رسد باید شورای اطلاع‌رسانی به ایجاد حساسیت بیشتر در مردم در مورد شیوع کرونا بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: رسالت شورای اطلاع‌رسانی توجه مردم و افزایش حساسیت‌هاست، این شورا وظیفه اجرایی ندارد و باید تکلیف خود را در قبال مردم در اطلاع‌رسانی تحقق بخشد، ما نباید منفعل عمل کنیم و بگوییم دیگر مردم از ما توصیه‌ها را نمی‌پذیرند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم تصریح کرد: از اصحاب رسانه تقاضا داریم پویش و موجی برای ارتقای سطح آگاهی مردم ایجاد کنند و جامعه حساس شود، دراین‌باره شیوه اطلاع‌رسانی را باید تغییر داد و از ابزارهای بهتری بهره گرفت.

وی گفت:متأسفانه پساکرونا، آثار خود را نشان می‌دهد و نگرانی‌هایی وجود دارد و از طرفی باید در میان مردم نشاط و شادابی به وجود بیاوریم و این کار دشواری است.

سلیمان پور در مورد اعمال محدودیت‌هایی در عزاداری سیدالشهدا(ع) عنوان کرد: در محرم همه جامعه محزون و عزادار است و تن ما برای سوگواری می‌لرزد چراکه خون حسین(ع) در رگ‌های ما جاری است و محدود شدن عزاداری‌ها ما را رنج می‌دهد.

وی اظهار داشت: ما پای دستگاه سید الشهداء(ع) بزرگی شده‌ایم اما چاره‌ای جز ایجاد محدودیت برای حفظ جان مردم وجود ندارد و به گفته مقام معظم رهبری، اگر کوتاهی کنیم، فاجعه‌ای پیش می‌آید، ایشان با صلابت، تکلیف شرعی ما را نسبت به مردم روشن کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: اگر نسبت به جامعه و شیوع کرونا، بی‌تفاوت باشیم، گناهکار هستیم، به همین دلیل یکی از رسالت‌های مهم شورای اطلاع‌رسانی و اصحاب رسانه، توجه دادن جامعه نسبت به هشدارهاست.

وی افزود: دولت، وظایفی را بر عهده ما نهاده و در این عرصه حفظ جان ملت و پرهیز از تساهل و تسامح در برابر کرونا ضروری است و باید در این راه ثابت‌قدم باشیم.

سلیمان پور بیان کرد: در قم همراهی علما و مراجع و شخصیت‌های حوزوی و دینی و مذهبی عالی است اما در بدنه اجتماعی و پذیرش مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها همچنان مشکلاتی وجود دارد، یک‌زمانی دشمن خطی را ایجاد می‌کرد که علما اجازه تعطیلی مراسمات را نمی‌دهند، درحالی‌که مشارکت علما در تعطیلی دعای عرفه و نماز عید قربان نشانه اهمیت آن‌ها به موضوع سلامت جامعه بود.

وی تصریح کرد: علما دارای بصیرت انقلابی بوده و دغدغه دین‌دارند و دین بر حفظ جان مردم تأکید دارد و همه باید از آن مراقبت کنیم، اگرچه مقام معظم رهبری از ظرفیت‌سازی سخن گفتند اما ایشان تکلیف را بر عهده ستاد ملی کرونا گذاشت، یعنی باید به‌درستی تصمیم گرفت و برای جان مردم به‌درستی تدبیر کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در پایان خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه‌داریم پای‌کار باشیم و در شیوه‌های خود تجدیدنظر کنیم، انتظار داریم اصحاب رسانه نیز، گروه‌های شکل‌گرفته در حوزه اطلاع‌رسانی کرونا را توسعه دهند و در امر اطلاع‌رسانی تلاش بیشتری داشته باشند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com