کد خبر ۸۹۶۴۹ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۵
رئیس پلیس فتای قم هشدار داد؛

جوانان جویای کار در دام مجرمان سایبری

رئیس پلیس فتای قم نسبت به کلاهبرداری از طریق انتشار آگهی‌ استخدام در فضای مجازی هشدار داد.

سرهنگ موالی،پلیس فتای استان قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از پایگاه خبری پلیس قم، سرهنگ علی موالی،رئیس پلیس فتای قم اظهار کرد: افزایش بیکاری باعث شده تا مجرمان سایبری از این امر سوءاستفاده کرده و با انتشار آگهی‌ استخدام به سرقت اطلاعات یا سوءاستفاده‌های مالی از جوانان جویای کار روی آورند.

او افزود: ترفند مجرمان سایبری برای به دام انداختن افراد جویای کار بدین‌صورت است که با انتشار آگهی استخدام با درآمد بالا، بیمه و غیره افراد جویای شغل را فریب داده و از آن‌ها سو استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان قم ادامه داد:کلاهبرداران در گام اول از شخص، رزومه اطلاعاتی فردی و کاری می‌خواهند که در پی جمع‌آوری این اطلاعات در گام بعدی با ارائه شماره حساب یا هدایت آن‌ها به سایت‌های جعلی و درگاه‌های بانکی فیشینگ برای واریز وجه آزمون استخدامی از آن‌ها سوءاستفاده‌های مالی می‌کنند.

سرهنگ موالی با توجه به سابقه این‌گونه کلاهبرداری‌ها از افراد جویای کار گفت: بهتر است قبل از واریز هرگونه وجهی به حساب‌های اعلامی از سوی این افراد و یا واریز از طریق درگاه‌های جعلی بانکی در خصوص شرکتی که آن‌ها آگهی استخدام داده‌اند تحقیق کنید تا از واقعی بودن این شرکت اطمینان حاصل شود.

رئیس پلیس فتای استان قم تاکید کرد: تبلیغات، پیشنهاد‌های فریبنده و حقوق‌های غیر متعارف در فضای مجازی ممکن است دامی برای متقاضیان کار باشد و صرفاً درج یک شماره تلفن و آدرس‌های گمراه کننده است، حتماً به صورت حضوری قبل از استخدام با صاحب آگهی ملاقات کنید و از محل فعالیت مطلع شوید و در صورت اطمینان از صحت موضوع، اقدامات بعدی را انجام دهید.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com