کد خبر ۸۹۷۲۷ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۴۶
مدیرکل راهداری قم خبر داد؛

راه اندازی اکیپ نظارت شبانه حمل‌ونقل جاده‌ای قم

مدیرکل راهداری قم از تشکیل اکیپ نظارت شبانه بر راه‌ها، ناوگان عمومی جاده‌ای و دفاتر حمل‌ونقل کالا و مسافر خبر داد.​

راه اندازی اکیپ کنترل و نظارت شبانه حمل‌ونقل جاده‌ای قمبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، محمدحسن کلهری،مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم اظهار کرد: اکیپ نظارت شبانه استان باهدف بررسی، کنترل و نظارت بر راه‌ها، ناوگان عمومی جاده‌ای، دفاتر حمل‌ونقل کالا و مسافر در قم راه اندازی شد.

او اضافه کرد: این اکیپ به منظور صیانت و ارتقای کیفی زیرساخت‌های جاده‌ای، احصاء کاستی‌ها و نظارت بر ناوگان عمومی راه‌اندازی شده است.

کلهری ادامه داد: ساعات فعالیت و حضور اکیپ بعد از غروب آفتاب تا صبح روز بعد است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، این اکیپ با استقرار در گلوگاه‌ها و همچنین تردد در راه‌های برون‌شهری استان به وظایف خود عمل خواهد کرد.

او کنترل ناوگان عمومی جاده‌ای را از برنامه‌های این اکیپ دانست و گفت: کنترل تجهیزات ایمنی ناوگان عمومی (کمربند ایمنی، کپسول اطفای حریق، آج لاستیک‌ها، سالم بودن شیشه‌ها، چکش ایمنی و غیره) و همچنین کنترل مدارک راننده (گواهینامه، کارت هوشمند و صورت‌ وضعیت) از وظایف این اکیپ شبانه خواهد بود.

کلهری افزود: با توجه به اپیدمی ویروس کرونا و ضرورت پیشگیری از شیوع این بیماری، در بخش کنترلی اکیپ بر ناوگان عمومی حمل مسافر، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی رعایت خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم ادامه داد: احصای نواقص جاده‌ای اعم از وضعیت عمومی راه‌ها شامل رویه آسفالتی، شانه سازی، شیب شیروانی، حریم راه و همچنین تابلو‌ها و علایم ترافیکی، چراغ‌های راهنمایی نیز از سوی  این افراد رصد می‌شود.

او اظهار کرد: حضور در محل سوانح جاده‌ای به‌منظور مدیریت میدانی، جهت اعزام اکیپ پاک‌سازی سطح راه از بقایای تصادفات و رفع انسداد ترافیکی نیز از سوی این اکیپ انجام می‌شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com