کد خبر ۸۹۸۹۹ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۹

نباید صنوف بدون توجیه قانونی تعطیل شوند

فرماندار قم با تاکید بر لزوم در نظرگرفتن مسائل اقتصادی صنوف برای صدور مجوز تعطیلی گفت: نباید صنوف بدون توجیه قانونی تعطیل شده تا بتوانیم همراهی مردم را در اجرای این قوانین داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، مرتضی حیدری امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان به اشاره به افزایش قدرت غربالگری بیماران کرونایی اظهار داشت: متأسفانه شاهد جهش دوباره بیماری در جامعه هستیم که باید با استفاده از تجربیات گذشته دوباره آن را کنترل کنیم.

وی مسئولان را ازنظر شرعی و اخلاقی برای برخورد با این پدیده مسئول کسب‌وکار مردم دانست و افزود: ما نمی‌توانیم بدون مبنا و توجیه قانونی یک صنف را تعطیل کرده و مردم را ازنظر معیشتی دچار مشکل کنیم.

فرماندار قم همکاری مردم را با مسئولان مطلوب خواند و تأکید کرد: باید تصویب برای تعطیلی بر اساس پروژه‌های علمی انجام‌شده و مشکل از سرچشمه شناسایی شود تا بتوانیم همکاری مردم را نیز داشته باشیم.

وی با توجه به بستری 360 نفری در قم تصریح کرد: غربالگری این افراد برای تشخیص منبع آلودگی و محیط‌های آلوده کار مشکلی نبوده و باید هر چه سریع‌تر این کار انجام شود تا بتوانیم جلوی گسترش بیماری را بگیریم.

حیدری صدور دستور تعطیلی را بر اساس غربالگری قانونی و شرعی عنوان و خاطرنشان کرد: تعطیلی شغل و کسب‌وکار مردم باید با ارائه مستندات و تحقیقات باشد تا بتوانیم با قاطعیت حکم تعطیلی را صادر کنیم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com