کد خبر ۹۱۲۴۹ انتشار : ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۷

کانون بانوان بازرگان قم آغاز به کار کرد

کانون بانوان بازرگان استان قم برای نخستین بار در جهت تحقق شعار جهش تولید و با برگزاری جلسه هماهنگی آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صدیقه صدیق تقی زاده، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم روز دوشنبه در  جلسه هماهنگی کانون بانوان بازرگان استان قم که برای نخستین بار در قم آغاز به کار کرده است، گفت: با تشکیل کانون بانوان بازرگان قم زمینه تحقق شعار جهش تولید و فعالیت اقتصادی برای بانوان استان بیش‌ازپیش تسهیل خواهد شد که این موضوع از اهمیت فوق‌العاده‌ای برای ارتقای سطح مشارکت بانوان در عرصه‌های اجتماعی برخوردار است.

او افزود: زنان به‌عنوان بخش مهمی از سرمایه‌های انسانی جامعه نقش مهمی در پیشرفت‌های اقتصادی دارند و اشتغال زنان همواره به‌عنوان یکی از ملاک‌های توسعه‌یافتگی موردتوجه بوده و نیاز است تا نرخ مشارکت بانوان در فعالیت‌های اقتصادی کشور و استان روزبه‌روز تقویت شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم ادامه داد: نرخ مشارکت زنان استان قم در فعالیت‌های اقتصادی بدون درنظر گرفتن حجم گسترده زنان در حال تحصیل، ۱۱.۶ درصد است که این میزان باید ارتقا یابد و قم به الگوی موفق به‌کارگیری زنان در فعالیت‌های اقتصادی تبدیل شود.

صدیق تقی زاده، توجه برنامه ششم توسعه برای تسهیل حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: تلاش مجموعه استانداری قم با همکاری اتاق بازرگانی و بخش خصوصی استان افزایش درصد مشارکت زنان در فعالیت‌های اقتصادی است.

او با بیان این‌که افزایش مشارکت زنان در فعالیت‌های اقتصادی، نقش مهمی در افزایش رضایتمندی و تقویت نشاط اجتماعی ایشان دارد، افزود: تعداد بازرگانان زن استان باید روزبه‌روز بیشتر شود چراکه زنان توانمندی در قم فعالیت دارند که می‌توانند درعرصه واردات و صادرات استان تحول ایجاد کنند.

تقی زاده ادامه داد: با حمایت بیشتر می‌کوشیم ظرفیت فعالیت زنان استان در بخش‌های مختلف بیش‌ازپیش نمایان و شرایط برای حضور آنان تسهیل شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم با اشاره به این‌که باید تلاش کنیم تا مهارت‌های بانوان برای برعهده گرفتن مشاغل مختلف تقویت شود، گفت: بانوان در استان قم می‌توانند در عرصه‌های مهم اقتصادی حضوری فعال داشته باشند.

او با بیان این‌که توسعه مشاغل خانگی برای درآمدزایی بانوان یک اصل مهم است، افزود: ۴۲هزار زن سرپرست خانوار در استان قم زندگی می‌کنند به‌علاوه دختران مجرد سن بالا که باید توانایی درآمدزایی داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم ادامه داد: باید الگو‌های کارآمد از اشتغال بانوان را توسعه دهیم تا بتوانیم به نتایج موفقیت‌آمیزی دست‌یابیم، همچنین تلاش می‌کنیم با ایجاد فضای فروش برای مشاغل خانگی زمینه توسعه کسب‌وکار‌ها فراهم شود.

صدیق تقی زاده گفت: تلاش کردیم با برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت‌آموزی و همچنین ایجاد بانک اطلاعاتی از بانوان قمی که فعالیت اقتصادی دارند، طرح‌های عملیاتی برای تسهیل حضور زنان استان در مشاغل مختلف ایجاد کنیم.

او بیان کرد: به‌زودی نمایشگاه دایمی با ۷۰ غرفه برای عرضه محصولات تولیدشده از سوی بانوان استان در زمینه مشاغل خانگی بانوان ایجاد می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم ادامه داد: بانوان استان قم ظرفیت بالایی در عرصه‌های دانش‌بنیان و تولید محصولات راهبردی دارند و با برندسازی می‌توانند تولیدات خود را به بازار‌های بین‌المللی عرضه کنند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com