کد خبر ۹۱۲۸۹ انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۴
استاندار قم:

ضرورت توجه مدیران استانی به توسعه خوشه ها و نواحی صنعتی قم

استاندار قم گفت: مدیران استان باید از توسعه خوشه‌های صنعتی و نواحی در کنارشهرک‌های صنعتی حمایت کنند تا همه مردم از این ظرفیت بهره مند شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرنگار مهر، بهرام سرمست ظهر سه شنبه در بیست و سومین کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم با بیان اینکه قرار گرفتن قم در فاصله یکصد و بیست کیلومتری تهران ظرفیتی بی نظیر برای توسعه نواحی صنعتی و رونق و جهش تولید در استان است، گفت: مدیران استان باید از توسعه خوشه‌های صنعتی و نواحی در کنارشهرک‌های صنعتی حمایت کنند تا همه مردم از این ظرفیت بهره مند شوند.

استاندار قم با اشاره به بازدید امروز صبح از ۴ واحد تولیدی در ناحیه صنعتی سیرو و اطلاع از مشکلات آنها گفت: هرکدام از این واحدها مشکلات خاص خود را داشتند ولی موضوع اصلی مشکلات آنها محدودیت منابع مالی و نیاز به تسهیلات بانکی برای تجهیز و نوسازی است.

وی افزود: برای کمک به واحدهای تولیدی باید منابع بانکی در قالب تسهیلات تأمین شود که ما برای تصویب آن پیگیری لازم را خواهیم کرد.

سرمست یکی از مشکلات واحدهای تولیدی را در بحث دریافت زمین عنوان کرد و افزود: مقرر شد تا مراحل واگذاری زمین تدابیر لازم برای کمک به واحدهای تولیدی با سیر مراحل قانونی اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه ناحیه صنعتی سیرو این ظرفیت را دارد به قطب صنایع غذایی در قم تبدیل شود گفت: هم افزایی برای توسعه و ایجاد صنایع مکمل باید بصورت ویژه مورد توجه باشد چنانچه تعدادی از تولیدی‌های صنایع غذایی درخواست همکاری و هم افزایی دارند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com