کد خبر ۹۱۴۸۰ انتشار : ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۴
سرپرست پلیس راهور استان قم مطرح کرد:

حادثه خیزترین معابرقم کجاست!؟

سرپرست پلیس راهور استان قم براساس آمار و اطلاعات ثبت شده در سیستم ثبت وقایع مرکز کنترل ترافیک استان، حادثه خیزترین معابر قم را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سرهنگ غلامرضا صدفی ظهر امروز در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با ارائه گزارش شش‌ماهه از وضعیت تصادفات استان قم اظهار داشت: در مجموع کل تصادفات استان 59 درصد کاهش‌یافته و تصادفات جرحی 23 درصد و خسارتی 60 درصد بوده است.

وی با اشاره به نقش موتورسیکلت‌ها در تصادفات منجر به فوت در شهر قم افزود: درحالی‌که در سال گذشته 47 درصد تصادف منجر به فوت را موتورسیکلت تشکیل داده اما در 5 ماهه نخست امسال 59 درصد آمار افزایش‌یافته است، سال گذشته در بحث عابران پیاده 37 درصد ولی امسال 34 درصد کاهش و در بحث تصادفات خودرو 16 درصد کاهش نسبی داریم.

به گفته سرپرست پلیس راهور استان قم، تعداد فوتی‌ها هم کاهش‌یافته که در بحث آمار پزشکی قانونی نسبت به مدت سال گذشته 10 نفر افزایش‌یافته است که علت تصادفات منجر به فوت عدم توجه به جلو و رعایت نکردن حق تقدم پشت‌بند و در بحث تخطی از سرعت مطمئنه 19 درصد تصادفات را شامل می‌شود.

ایستگاه‌ها و بلوارهایی پرخطر در سطح شهر قم

سرپرست پلیس راهور استان قم با اشاره به بیشترین حوادث رخ‌داده در ایستگاه‌های پلیس و بلوارهای سطح شهر قم ابراز کرد: در ایستگاه محلاتی بیشترین حادثه را شاهد هستیم، به‌ویژه در ایستگاه پردیسان 700 درصد تصادف منجر به فوت را در این ایستگاه اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: بیشترین تصادف در بلوار الغدیر بوده که اگر شهریور را اضافه کنیم 7 نفر از فوتی 43 نفرها در بلوار الغدیر اتفاق افتاده است، در تصادفات فوتی بر اساس محل وقوع بلوار الغدیر، یادگار امام و خلیج‌فارس و بلوار کبیری و 15 خرداد هرکدام با 3 نفر فوتی از بلوارهای پرحادثه استان به شمار می‌روند.

صدفی خاطرنشان کرد: فوت متوفیان در پنج‌ماهه سال 99 در صحنه  20 درصد و در بیمارستان 80 درصد فوتی داشتیم از نظر جنسیت 40 نفر آقا و 4 نفر خانم بودند.

افزایش تخلفات حادثه‌خیز از سوی رانندگان

سرپرست پلیس راهور استان قم با اشاره به میزان تخلفات ثبت‌شده از سوی رانندگان در 5 ماهه نخست امسال گفت: تخلفات رانندگی در 5 ماهه نخست سال در بحث تخلفات رانندگی با آلودگی صوتی 26 درصد، عبور از چراغ‌قرمز 104 درصد، عدم حرکت بین خطوط 24 درصد و حرکت در پیاده‌رو 309درصد هم‌چنین ورودممنوع 93 درصد افزایش‌یافته است.

به گفته وی، تخلفات حادثه‌خیز هم با افزایش چشمگیری روبه‌ر‌و بوده است و در زمینه عبور و توقف وسایل سنگین در درودن شهر 28 درصد تخلف ثبت‌شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش‌یافته و تنها آیتمی که با کاهش روبه‌روست سرعت غیرمجاز بوده که 6 درصد کاهش داشته است.

صدفی عنوان کرد: درحالی‌که با توجه به بحران کرونا توقیف خودرو با کاهش روبرو بوده اما در زمینه موتورسیکلت با توجه به تدابیر اتخاذشده 15 درصد افزایش داشتیم، توقیف و ثبت گواهینامه رانندگان خودرو پرخطر 43 فقره افزایش‌یافته است.

گفتنی است؛ پلیس راهور برای کاهش تصادفات اقدام به آموزش مجازی و بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها و صداوسیما و هم‌چنین آموزش ترافیک در مهدهای کودک کرده است.

منبع: تسنیم

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com