کد خبر ۹۱۴۸۶ انتشار : ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۵

اخبار ضدونقیض کرونایی سبب سردرگمی مردم می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: انتشار اخبار ضدونقیض در مورد کرونا، مردم را دچار سردرگمی می‌کند که رسانه‌ها با هم‌افزایی سبب کاهش این موضوع می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محسن اروجی بعدازظهر امروز در بیست و چهارمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در هر کجا با مشکلی روبه‌رو می‌شویم، افزایش موج اطلاع‌رسانی سبب کاهش آمار شیوع کروناویروس می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم ابراز کرد: طبق مستندات، اطلاع‌رسانی به‌موقع سبب گسترش رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌شود و شیب شیوع و مراجعه را کاهش می‌دهد اما در هر کجا بی‌توجهی به پروتکل‌ها کمتر شده افزایش بیماری را داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه "ما در شرایط حساسی قرار داریم و اگر می‌خواهیم آمار بیماران کاهش یابد، باید اطلاع‌رسانی به‌گونه‌ای باشد که رعایت پروتکل‌های بهداشتی موردتوجه قرار بگیرد" افزود: حساسیت‌ها باید با خبرسازی‌های واقعی همراه باشد، انتشار اخبار ضدونقیض در مورد کرونا، مردم را دچار سردرگمی می‌کند.

اروجی خاطرنشان کرد: نباید اطلاعات اشتباهی به مردم داده شود و تأثیر مصوبات ستاد کرونا را کاهش دهد و یا مصوبات را زیرسوال ببرد؛ این‌گونه برداشت‌ها، خساراتی را به بار می‌آورد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم مطرح کرد: همه باید دست در دست هم دهیم و از گردنه سخت پرشیب بیماری که بر اثر تجمعات، سفرهای غیرضروری و بی‌توجهی به رعایت بهداشت و عدم رعایت در اصناف و بی‌مهری نسبت به پروتکل‌ها ایجادشده است عبور کنیم.

وی با تأکید بر اینکه "رسالت رسانه، اطلاع‌رسانی دقیق است، چراکه هر نوع تجمع و مراسمی که در آن رعایت بهداشت موردتوجه نباشد، فاجعه‌ای به دنبال دارد" گفت:  در7 ماه گذشته بر اساس مصوبات ستاد استان، هر مطالبه‌ای که دانشگاه علوم پزشکی داشته در قالب مصوبات انجام شده است، در کنار موضوعات مثبت و آرامش دهی به شهروندان، حساسیت‌ها نیز موردنظر باشد.

اروجی عنوان کرد: ستاد ملی کرونا دستاوردهای خوبی در حوزه سلامت در قم به همراه داشته و دراین‌باره اقدامات مهمی انجام شد، برای نمونه مشکلات مالی راه‌اندازی فاضلاب بیمارستان فرقانی که چند سالی مانده بود به سرانجام رسید و مشکلات تهویه بیمارستان کامکار رفع و مشکلات زندان تأمین اعتبار شد.

وی ادامه داد: همچنین بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) با پیگیری دانشگاه زیر بار بیماران کرونایی رفته است و بیمارستان مادر با پیگیری شبانه‌روزی به مبلغ 150 میلیارد تومان تأمین اعتبار شد تا به‌زودی راه‌اندازی شود.

اروجی عنوان کرد: حضور گروه‌های جهادی در بیمارستان‌ها و قرارگاه‌های مردمی کار بسیار ارزشمندی بود و دراین‌باره با اطلاع‌رسانی وسیع، اتفاقات خوبی رقم خورد.

وی اظهار داشت: از ظرفیت خیرین در کمک به تجهیز بیمارستان‌ها و قرارگاه‌های مردمی برای حمایت از اقشار ضعیف حمایت می‌کنیم و امیدواریم گروه‌های جهادی همچون قبل وارد کار شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم ابراز کرد: در ستاد کرونا انتقادات را می‌پذیریم به شرط اینکه تضعیف و تخریبی در کار نباشد زیرا چنین رویکردی به ضرر مردم است و دوگانگی‌ها برای مردم منجر به کاهش رعایت و افزایش ابتلا می‌شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com