کد خبر ۹۱۵۲۷ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۳

بیمار کرونایی نباید همراه داشته باشد!

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: یکی از اشتباه‌ها این است که همراه بیمار از بیمار کرونایی مراقبت کند. این موضوع اشتباه است و نباید اتفاق بیفتد و این موضوع خاص نیز قابل پیگیری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره الزام یک بیمارستان در قم به داشتن همراه برای بیمار کرونایی گفت: یکی از اشتباه‌ها این است که همراه بیمار از بیمار کرونایی مراقبت کند. این موضوع اشتباه است و نباید اتفاق بیفتد و این موضوع خاص نیز قابل پیگیری است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین در پاسخ به سوالی درباره موج‌های کرونا در کشور گفت: کشور ما بسیار پهناور است و اقلیم‌های متفاوتی دارد. برخی استان‌های بزرگ از لحاظ جمعیت و وسعت برابر با یک کشور اروپایی است. در جایی مثل قم، در اسفند موج اول بیماری را داشتیم و در حال حاضر موج دوم بیماری را داریم. برخی استان‌ها در اسفند موج بیماری نداشتند. یکی از این استان‌ها که به خوبی بیماری را مدیریت کرد، استان فارس به علت انجام غربالگری مناسب بود. نگرانی‌ها درباره برخی استان‌هایی مثل قم، اصفهان، لرستان، اردبیل، آذربایجان شرقی و تهران وجود دارد. با این حال هر استانی وضعیت خودش را دارد. در خوزستان از ۲۹ شهرستان، حدود ۵ شهرستان در شرایط قرمز کرونا قرار دارند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com