کد خبر ۹۱۵۸۲ انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۱

ساماندهی گاراژهای جمع‌آوری غیرمجاز ضایعات در قم

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از ساماندهی و صدور مجوز برای گاراژهای جمع‌آوری زباله غیرمجاز خبر داد و گفت: افراد توانمند در این زمینه شناسایی‌شده و بعد از مشخص شدن مکان جدیدی در خارج از شهر، مجوزهایی برای فعالیت این گاراژها صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، عبدالله میرابراهیمی عصر امروز در جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم  که در سالن جلسات این شورا برگزار شد، فعالیت سازمان پسماند شهرداری قم را در ساماندهی مراکز غیرمجاز جمع‌آوری زباله تشریح کرد و اظهار داشت: 720 مرکز غیرمجاز جمع‌آوری زباله در سطح شهر شناسایی‌شده که 301 مرکز آن در بافت هسته مرکزی شهر قرار دارد.

وی نحوه جمع‌آوری زباله توسط مراکز غیرمجاز را موردبررسی قرار داد و افزود: دوره‌گردها و زباله گردها با دوچرخه، چرخ، گاری و کوله‌بری اقدام به تفکیک غیراصولی و غیربهداشتی زباله در سطح شهر کرده و مشکلات بهداشتی زیادی را برای شهروندان ایجاد می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از ساماندهی افراد زباله گرد و مراکز غیرمجاز در دو مرحله خبر داد و تصریح کرد: در بخش نخست موتورسواران، دوچرخه‌ها و خودروها ساماندهی شده و سعی در رفع مشکلات این افراد داریم.

وی با تأکید بر حمایت‌های اجتماعی و اقتصادی از دوره‌گردها و زباله گردها خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده نخستین گام برای ساماندهی این افراد رفع مشکلات آن‌ها و اشتغال‌زایی بوده که با تعریف شغل‌هایی در داخل سازمان و در مواردی زیر نظر سازمان گام‌های مؤثری برداشته است.

میر ابراهیمی بخش دوم ساماندهی مراکز غیرمجاز جمع‌آوری زباله در هسته مرکزی شهر را نیز تشریح کرد و گفت: در بخش دوم برای ساماندهی گاراژهای سطح شهر  ذیل کمیته ساماندهی مشاغل مزاحم در فرمانداری کمیته‌ای تخصصی با حضور نمایندگان دادستانی، نماینده دانشگاه علوم پزشکی، محیط‌زیست، نیروی انتظامی و شهرداری تشکیل‌شده است.

وی بازدید از گاراژها را با حضور اعضای کمیته تخصصی اعلام کرد و گفت: در این بازدیدها مشکلات گاراژها موردبررسی قرارگرفته و برای ادامه فعالیت‌ها تعیین تکلیف می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با تأکید بر خروج 301 گاراژ غیرمجاز به خارج شهر ادامه داد: افراد توانمند در این حوزه شناسایی‌شده و بعد از مشخص شدن مکان جدید و تأیید اداره محیط‌زیست و دانشگاه علوم پزشکی مجوزهای سالانه برای فعالیت آن‌ها صادر می‌شود.

وی افراد فعال در بخش جمع‌آوری ضایعات و اسقاط خودرو را نیز شامل این طرح دانست و ابراز کرد: زمین‌هایی در سایت البرز با ماهی 500 هزار تومان اجاره در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

میر ابراهیمی با تأکید بر حمایت‌های اجتماعی و اقتصادی از این افراد اظهار داشت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری تمام تلاش خود را برای حمایت از این افراد کرده و دوره‌های آموزشی نیز به‌صورت هفته‌ای برای اصلاح رفتار و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای آن‌ها برگزار می‌کند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com