کد خبر ۹۱۷۳۱ انتشار : ۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۶
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم:

۱۲درصد از ظرفیت مدارس قم در اختیار دانش‌آموزان اتباع است

پورگلیان گفت: ۱۲ درصد فضای آموزشی قم در اختیار دانش‌آموزان اتباع خارجی از کشور‌های مختلف قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، محسن پورگلیان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: ۱۲ درصد کل دانش‌آموزان اتباع خارجی مقیم ایران ساکن استان قم هستند که چهار برابر میانگین کشور می‌باشد.

به گفته او، ۵۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع در کشور تحصیل می‌کنند که معادل ۰.۳ درصد دانش‌آموزان کشور است.

پورگلیان با اشاره به تحصیل ۳۵ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در قم، یادآورشد: از مجموع ۶۵۷ فضای آموزشی موجود در استان قم، ظرفیت حدود ۸۰ مدرسه به دانش‌آموزان اتباع خارجی اختصاص یافته است.

او اضافه کرد: دانش‌آموزان اتباع کشور‌هایی از جمله عراق و لبنان مدارس خاص خود را در سطح استان قم دارند و درصد کمی از اتباع این کشور‌ها در مدارس قم در حال تحصیل هستند.

پورگلیان بیان کرد: تاکنون چهار مدرسه با مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در استان قم ساخته‌شده است و دانش‌آموزان ایرانی و اتباع با توجه به محل سکونت خود در این مدارس تحصیل می‌کنند.

در حال حاضر ۳۵ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی از کشور‌های مختلف در مدارس دولتی و غیردولتی این استان در حال تحصیل هستند که از این تعداد ۲۰ هزار نفر در مقطع ابتدایی و مابقی در متوسطه اول، دوم و هنرستان مشغول به تحصیل هستند.

۷۰ درصد دانش‌آموزان اتباع ساکن در استان قم از کشور افغانستان، ۱۵ درصد از کشور عراق و ۱۵ درصد نیز از سایر کشور‌ها می‌باشند؛ حدود ۱۳ درصد دانش‌آموزان اتباع سراسر کشور در استان تحصیل می‌کنند و این دانش‌آموزان ۱۵ درصد جمعیت دانش‌آموزی قم را شامل می‌شوند.

۱۳ مدرسه در قالب ۲۲ واحد آموزشی مختص دانش‌آموزان اتباع کشور‌های لبنان، پاکستان، هندوستان، عراق، کویت و افغانستان است و آموزش‌ها با سیستم آموزشی همین کشور‌ها ارائه می‌شود.

در سال تحصیلی جدید تعداد دانش‌آموزان استان قم با افزایش هشت‌درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف رسیده است؛ ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس آماده‌شده و تعداد کد فضا‌های آموزش‌وپرورش قم حدود یک هزار و ۳۰۰ واحد است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com