کد خبر ۹۱۷۳۳ انتشار : ۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۷
بازی ادامه‌دار کرونا با زندگی شهروندان قمی:

شکستن رکورد جانباختگان کرونایی در قم طی هفته گذشته

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در جلسه ستاد مدیریت بحران استان قم در سالن کرامت استانداری، گفت: بیمارستان‌های قم در حال اشباع است و حدود ۸۰۰ تخت بیمارستان پرشده است. رکورد جانباختگان کرونایی در قم با مرگ ۱۶ تن دیگر از بیمارانی که نتیجه آزمایش کووید ۱۹ آن‌ها مثبت بود، شکسته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در این زمینه اظهار داشت: در شبانه‌روز منتهی به چهارم مهرماه، ۱۵۱ تَن با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا در اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

محمدرضا قدیر با اشاره به بستری شدن ۱۰۱ بیمار کرونایی جدید در بخش‌ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان، افزود: ۱۱۶ تَن از بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری‌شده بودند، نیز ترخیص شدند.

وی افزود: در حال حاضر ۷۴۷ تَن مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری می‌باشند که وضعیت جسمانی ۱۲۱ تَن از آن‌ها وخیم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: وضعیت کرونا در قم بسیار نگران‌کننده است و در حال حاضر بیشترین آمار بستری‌شدگان و فوتی‌ها نسبت به جمعیت را با اختلاف فاحش با سایر استان‌ها در اختیار دارد.

محمدرضا قدیر در جلسه ستاد مدیریت بحران استان قم در سالن کرامت استانداری، افزود: بیمارستان‌های قم در حال اشباع است و حدود ۸۰۰ تخت بیمارستان پرشده است.

وی ادامه داد: امروز ۱۰ بیمار کرونایی در قم جان خود را از دست دادند و ما نگران هستیم که‌موج سوم بی‌رحم‌تر از پیک اول آن باشد.

وی گفت: رعایت پروتکل‌ها از ۸۲ درصد به ۶۰ درصد رسیده و تعداد زیادی از شهروندان بی‌توجه به کرونا هستند.

قدیر بیان کرد: در حال حاضر شیوع به‌صورت خانوادگی هم انجام می‌شود و برای ممنوعیت حضور در آموزش عالی و دانشگاه‌ها و حوزه‌ها رایزنی‌هایی کردیم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com