کد خبر ۹۲۲۱۳ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۶
در جلسه ستاد پاسخ به بحران استان قم مطرح شد:

استنکاف برخی اصناف قم از رعایت پروتکل‌های بهداشتی / محدودیت‌های کرونایی در قم برای یک هفته‌ی دیگر تمدید شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با بیان این‌که عادی‌انگاری بیماری در بین مردم خطر بزرگی است؛ عنوان کرد: در این میان اما برخی اصناف هیچ همکاری با مرکز بهداشت ندارند؛ از همین رو نیاز است محدودیت‌ها یک هفته دیگر نیز تمدید شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، «محمدرضا قدیر» رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد با بیان این‌که رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک در استان تنها 60 درصد رعایت می شود و 40 درصد جامعه هنوز زیر بار قانون نمی‌روند؛ گفت: از همین رو سازمان‌های متولی باید نظارت‌های لازم را تشدید کنند.

وی با تقدیر از عملکرد برخی اصناف در رعایت محدودیت‎های اعمال شده در استان عنوان کرد: در این میان اما برخی اصناف هیچ همکاری با مرکز بهداشت ندارند؛ از همین رو نیاز است محدودیت‌ها یک هفته دیگر نیز تمدید شود.

قدیر با بیان این‌که عادی‌انگاری بیماری در بین مردم خطر بزرگی است و نباید شرایط برای مردم عادی شود خاطرنشان کرد: برخی معتقدند نباید با ارئه اعداد و ارقام بین مردم ترس ایجاد کرد؛ اما این نظریه صحیح نیست و باید مردم را نسبت به شرایط موجود آگاه کرد، اگر مردم از شرایط موجود نترسند هرگونه محدودیتی بی فایده است از همین رو حساسیت‌ها را بین مردم افزایش داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به مراسمات عزاداری اربعین و آخر ماه صفر عنوان کرد: عزاداری‌ها باید با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود ولی با برگزاری تجمعات، ایستگاه صلواتی و دسته جات مخالفیم، در روز اربعین هم باید کمیته نظارت، شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی همکاری بیشتری در زمینه کنترل و پیشگیری از تجمعات داشته باشد.

تمدید محدودیت‌های کرونایی در قم برای یک هفته‌ی دیگر

در این جلسه همچنین «بهرام سرمست» استاندار قم گفت: محدودیت‌های کرونایی که از هفته گذشته (پنج شنبه دهم مهر) به مدت یک هفته در قم اجرا شده بود که باتوجه به تداوم وضعیت قرمز کرونایی قم، این محدودیت‌ها یک هفته دیگر تمدید شد.

سرمست افزود: این تصمیم بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی، سازمان‌های مرتبط با کنترل بیماری کرونا و موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفته شد و انتظار می‌رود با استمرار این محدودیت‌ها، افزایش نظارت‌ها بر نحوه فعالیت اصناف و مشارکت مردم در رعایت دستورالعمل‌ها شاهد کنترل شیوع این بیماری در استان باشیم.

استاندار قم همچنین با اشاره به فعالیت موکب‌ها و هیئت‌های مذهبی در روز اربعین سرور و سالارشهیدان امام حسین (ع) عنوان کرد: هیچ تجمعی در روز اربعین حسینی نداریم و هیئات مذهبی و موکب‌ها موظف شدند فعالیت‌ها و خدمت رسانی شان بر مبنای جمع آوری و توزیع کمک‌های مومنانه و انجام اقدامات فرهنگی انجام شود.

گفتنی است نخستین محدودیت یک هفته‌ای دهم مهر با موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا در برخی از استان‌ها ازجمله قم در نظر گرفته شد که تعطیلی پارک‌ها و محل‌های بازی سرپوشیده، سینما‌ها، قهوه خانه‌ها، ارایشگاه ها، ورزشگاه‌ها و چایخانه‌ها و تغییر ارائه خدمات در آموزشگاه‌ها و اغذیه فروشی‌ها از جمله این محدودیت‌ها بود.

با موج سوم کرونا در قم، بیش از هفتصد و پنجاه بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قم بستری هستند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com