کد خبر ۹۲۲۷۱ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۵
خطیب جمعه قم:

برخی رونق بازار خود را در کسادی بازار عزاداری جستجو می‌کنند / مسئولان در زمینه کمک به محرومان آسیب‌دیده از کرونا اهتمام داشته باشند

آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر جمعه در سخنرانی مجازی آدینه‌ای با اشاره به مشکلاتی که شرایط قرمز کرونایی برای مردم به ایجاد کرده است، گفت: امروز مهمترین مشکل مردم اقتصاد و معیشت است که باید مسئولان نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، «آیت‌الله سید محمد سعیدی» امام‌جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه که به دلیل قرارگیری شهر مقدس قم در وضعیت قرمز کرونایی به صورت مجازی ایراد شد، بیان کرد: مردم ازنظر معیشتی در رنج و سختی هستند و از مسئولان ملی و استانی می‌خواهیم توجه بیشتری برای کاستن از درد‌های اقشار آسیب دیده از کرونا داشته باشند.

خطیب جمعه قم دربخش دیگری از سخنان خود اهمیت فهم معارف زیارت‌نامه‌های اهل‌بیت (ع) را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: یکی از ابعاد مهم در شهادت دادن به مقام ائمه اطهار قرار گرفتن در مسیر سیره و سنت بزرگان دین است.

سعیدی گفت: آمادگی برای یاری‌کردن اهل‌بیت (ع) ازنظر اعتقادی، اخلاقی و رفتاری یکی از جلوه‌های مهم یاری‌رسانی ائمه اطهار است.

امام‌جمعه قم اظهارکرد: یاری‌رسانی و همراه بودن با اهل‌بیت (ع) باید اثر خود را در خانواده، بازار، دانشگاه، معابر عمومی و ... نمایان باشد و به نحوی نباشد که با زبان ادعای یاری اهل‌بیت (ع) را داشته باشیم، اما در عرصه عمل به دنبال رفتار دیگری باشیم.

او افزود: خاصیت و فلسفه برگزاری هیئت‌های مذهبی و اقامه عزا برای امام حسین (ع) بازگشت به مسیر اهل‌بیت و تأسی به آنان است وگرنه صرف عزاداری بدون گره زدن خود با ائمه اطهار به‌ تنهایی کافی نیست.

سعیدی عنوان کرد: برخی رونق بازار خود را در کسادی بازار عزاداری جستجو می‌کنند و با راه انداختن انواع شبهات و افترا‌ها به دنبال تعطیلی اماکن مذهبی و خاموش کردن نور خدا در جامعه اسلامی هستند.

نماینده، ولی فقیه در استان قم گفت: رضاشاه فردی بود که با برپایی مجالس عزا مبارزه کرد و در پی تعطیلی آن‌ها بود، اما امروز سئوال اینجاست که باگذشت بالغ‌بر ۱۰۰ سال از آن زمان آیا ذره‌ای از شور حسینی (ع) کاسته شده است.

او تصریح کرد: ما با زیارت و شرکت در مجالس حسینی (ع) صف‌بندی خود را دشمنان اهل‌بیت روشن می‌کنیم.

سعیدی تاکید کرد: جایگاه امام حسین (ع) در قلب ما قرار دارد و با تعطیلی موقت مجالس عزاداری ذره‌ای از عشق و علاقه ما به حضرت سیدالشهدا (ع) کاسته نمی‌شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com