کد خبر ۹۲۴۴۱ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۶
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قم:

انتقاد بسیج دانشجویی استان قم از سقاییان‌نژاد

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قم در نامه‌ای به شهردار قم و اداره کل تبلیغات اسلامی در خصوص تعظیم شعائر اسلامی در ایام دهه آخر ماه صفر خواستار اقدامی مناسب از سوی متولیان امر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قم در نامه‌ای به سقاییان نژاد، شهردار قم و اداره کل تبلیغات اسلامی در خصوص تعظیم شعائر اسلامی در ایام دهه آخر ماه صفر خواستار اقدامی مناسب از سوی متولیان امر شد.

متن نامه به شرح زیر است:

شهردار محترم شهر مقدس قم، برادر بسیجی جناب آقای دکتر سقاییان نژاد سلام علیکم؛ " محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است " این فرموده امام راحل به خوبی گویای اهمیت و جایگاه این دو ماه عزیز در بین باور‌ها و ارزش‌های دینی ما است؛ لذا تعظیم شعائر حسینی و اقامه‌ی عزای حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) وظیفه هر شخص، سازمان و نهادی است که باید به نوبه‌ی خود به این مهم بپردازد.

باید به خاطر داشته باشیم که اصلی‌ترین پیام واقعه‌ی عاشورا به ویژه برای مسلمانان و شیعیان آن حضرت احیای امر به معروف و نهی از منکر است. در شرایط خاص کنونی که شیوع ویروس کرونا، برگزاری مراسمات عزاداری را دستخوش تغییر قرار داده است، لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های دیگر به اَشکال متنوع بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود.
اما متاسفانه در ایام اربعین حسینی فضاسازی محیطی مناسبی در سطح شهر مشاهده نشد! اینکه این قصور از روی عمد بوده است یا سهو، جای بررسی دارد، اما حداقل از شهرداری شهر مقدس قم انتظار می‌رفت آنچه که وظیفه ذاتی این نهاد است را به نحو احسنت انجام می‌داد.

شاید مسئولین شهرداری و شورای شهر پروتکل بهداشتی جدیدی را یافته اند که سیاه پوش کردن سطح شهر مقدس قم باعث رشد و پراکندگی ویروس کرونا می‌شود؟!

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قم ضمن قدردانی از زحمات شما و مجموعه‌های تحت امر درخواست دارد اقدامات لازم را نسبت به فضاسازی شهری مناسب جهت تعظیم شعائر اسلامی، در ایام دهه‌ی آخر صفر که مصادف می‌شود با رحلت شهادت گونه پیامبر اکرم حضرت محمد (صلوات الله علیه وآله)، شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) و شهادت امام رضا (علیه السلام)، مبذول فرمایید.

لازم به ذکر است، استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی، گروه‌های جهادی و سایر نهاد‌های تبلیغی و انقلابی باعث هم افزایی و تسریع در اجرایی شدن این امر می‌گردد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com