کد خبر ۹۲۵۱۷ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۷
دولت راستگویان درخصوص آمار کرونا چه گفت!؟

حریرچی هم به حرف «امیرآبادی فراهانی» رسید اما به قولش عمل نکرد / آمار فوتی‌های کرونا را دو برابرکنید!

«‏امیرآبادی فراهانی» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر معاون وزیر بهداشت، در صفحه توییترش نوشت: روزهای اول که آمار را اعلام کردم تعدادی از دولتی‌ها و هوادارانش حمله ور شدند و مرا تا دادگاه بردند؛ لیست فوتی‌ها را تحویل دادگاه دادم و تبرئه شدم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، روز گذشته «ایرج حریرچی» معاون کل وزارت بهداشت در برنامه انتهای الوند گفت: "طبق پروتکل‌های (WHO) کسانی که تستشان مثبت است اعلام می‌شوند، در ایران نیز آمار را مانند سایر کشورها اعلام می‌کنیم در حالی که تعداد فوتی‌ها را می‌توان از ۱.۵ برابر تا ۲.۲ برابر آمار اعلامی حساب کرد."

در واکنش به این سخنان، «‏امیرآبادی فراهانی» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در حساب توییتر خود نوشت: "دکتر ‎حریرچی اعلام کرد آمار فوتی های کرونا را دوبرابر کنید.

روزهای اول که آمار را اعلام کردم تعدادی از دولتی ها و هوادارانش حمله ور شدند و مرا تا دادگاه بردند لیست فوتی ها را تحویل دادگاه دادم و تبرئه شدم ولی دکتر حریرچی به قول خودش عمل نکرد استعفا نداد."

گفتنی است در هفته‌های اول شیوع کرونا در کشور، امیرآبادی فراهانی گفته بود: "وضعیت کرونا در قم بحرانی‌تر از آن چیزی است که مسئولان می‌گویند و دولت هیچ اقدام ویژه‌ای در قم برای کنترل این بیماری انجام نداده و تاکنون تعدادی از قرنطینه شدگان فوت کرده‌اند و در حال حاضر بالغ بر ۲۵۰ نفر در قرنطینه حضور دارند."

حریرچی نیز، در پاسخ به این سخن نماینده قم در مجلس که ۵۰ نفر فوت شده‌اند را تکذیب کرده و گفته بود: "کسی صلاحیت اعلام چنین اخباری را ندارد و اطلاعات دست ماست. هیچ‌کس دسترسی به این اطلاعات ندارد‌. کرونا را بازی سیاسی و جناحی نکنیم. اگر نصف و حتی یک چهارم آمار اعلامی این نماینده مجلس اثبات شود استعفا می‌کنم."

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com