کد خبر ۹۲۵۲۵ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۷
واکنش کاربران به شگفت‌زدگی سرمایه‌گزار چینی از عملکرد پلیس:

آیا شهروندان قمی هم از عملکرد پلیس، شگفت‌زده می‌شوند!؟

سرعت عمل پلیس استان قم در کشف سرقت گوشی تلفن همراه یک سرمایه گذار چینی، باعث شد که این فرد طی نامه‌ای از عملکرد پلیس ایران، اظهار شگفتی کرده و بگوید این اتفاق سبب شده که اعتمادش نسبت به سرمایه گذاری در ایران، بیشتر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، یکی از موارد مهم در عملکرد هر دستگاهی، حمایت بدون تبعیض از حقوق مردم  و مقابله با قانون‌گریزی _به خصوص در دستگاههای است که مسئول استیفای حقوق مردم هستند_ بوده و در زیر چتر این حمایت گسترده است که آرامش روانی فردی و آرامش عمومی اجتماعی برقرار شده و در نبود آن، حتی با وجود توانایی و انگیزه‌ در میان افراد یک جامعه، امکان فعالیتهای متنوع اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و خدماتی از بین می‌رود.

دو روز پیش فرمانده انتظامی استان قم طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که تلفن همراه یک سرمایه گذار چینی از سوی ۲ موبایل قاپ در منطقه سلفچگان استان قم به سرقت رفته و در پی شکایت مال باخته، موضوع در دستور کار مأموران پاسگاه انتظامی سلفچگان استان قم گرفته که در کمتر از ۵ ساعت، سارقان دستگیر و تلفن همراه نیز به صاحبش تحویل داده می‌شود.

به نوشته رسانه‌ها، سرعت عمل پلیس در این جریان باعث شد که این سرمایه گذار چینی طی نامه‌ای از عملکرد پلیس ایران، اظهار شگفتی کرده و بگوید که این اتفاق سبب شده که اعتمادش نسبت به سرمایه گذاری در ایران، بیشتر شود.

عملکرد پلیس در این زمینه اگرچه قابل ستایش و در خور تقدیر است؛ با این حال این ماجرا در کنار ماجرایی که هفته گذشته برای یکی از سلبریتی‌های نام ‌آشنای کشورمان اتفاق افتاد؛ این تلقی را به وجود می‌آورد که پلیس نسبت مسائل و مشکلات برخی افراد و گروهها، نگاهی خاص و ویژه دارد.

هفته گذشته بود که فیلم دستگیری سارق گوشی تلفن همراه فرزند «مهراب قاسم‌خانی» در فضای رسانه‌ای کشور خبر ساز شد. آن‌طور که مشخص است این سارق با پیگیری شبانه‌روزی پلیس دستگیر شده و حین مراجعه آقای قاسم‌خانی، فرمانده نیروی انتظامی به استقبال او می‌رود.

همین موضوع در فضای خبری زمینه انتقاداتی از سوی برخی کاربران شاخص در فضای مجازی می‌شود. این کاربران می‌گویند که شکایات مشابه آنها به سرانجام نرسیده و یا در برخی موارد پاسخ مناسبی از سوی پلیس به آنها داده نشده است.

در قم نیز اگرچه آمار جدیدی از سرقت در شهر در دسترس نیست با این حال اخبار حاکی از آن است که وضعیت اقتصادی یکی دو سال گذشته کشور باعث افزایش سرقت _به خصوص سرقت‌های خُرد نظیر کیف قاپی و گوشی قاپی_ شده و به نظر می‌رسد آمار سرقت در قم نیز همپای آمار کشوری با رشد چشمگیر همراه بوده باشد. به تبع آن، احساس نا امنی در شهروندان نیز تقویت شده و گلایه‌های زیادی را در پی داشته است.

در خصوص ماجرای سرمایه گذار چینی، اگرچه در نگاه کلی این‌که دستگاه انتظامی نسبت به سرمایه‌گذاران خارجی و گردشگران توجه بیشتری داشته و نسبت به حل مسائل آنان اهتمام بیشتری داشته باشد؛ در راستای رایزنی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی قابل پذیرش محسوب می‌شود؛ اما این توجه نباید به گونه‌ای باشد که با نگاه به مردم عادی، غیر قابل مقایسه باشد و خدایی نکرده این احساس در مردم عادی به وجود آید که در این بین تبعیضی وجود دارد.

عملکرد پلیس باید به گونه‌ای باشد که درجه اول که قاطبه مردم از آن «شگفت زده» شوند و در نگاههای بعدی پلیس را قوت قلبی برای حل شکایات خود ببینند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com