کد خبر ۹۲۵۶۳ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۷

آب‌گرفتگی بیخ گوش محدوده جمکران است

شهردار منطقه پنج قم با اشاره به هجوم آب از کوه دوبرادران به سمت محدوده جمکران در زمان بارندگی،بر لزوم اقدام فراشهری برای مقابله با آب گرفتگی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از شهرداری قم، علیرضا اقبالیان، شهردار منطقه پنج قم با اشاره به اقدامات شهرداری برای مقابله با آب‌گرفتگی‌های سطح شهر، اظهار کرد: بخش عمده مشکلات در آب گرفتگی‌ها از بیرون شهر منشأ می‌گیرد که در همین رابطه نقاط بحرانی فراشهری شناسایی شده‌اند.

شهردار منطقه پنج قم با اشاره به نقاط مسئله ساز درون شهری هم افزود: نسبت به رفع اشکالات نقاط بحرانی آب گرفتگی‌ها که در داخل شهر قرار داشتند، اقدام شد، اما معضل اصلی آب گرفتگی منطقه ۵ انتهای خیابان ظهور است.

اقبالیان با اشاره این که محدوده کوه‌های دو برادران یکی از نقاط بحرانی در ایجاد آبگرفتگی است، تاکید کرد: تا کمی بارندگی اتفاق می‌افتد، به سرعت دنبال آب‌بند‌ها هستیم تا شهرک صاحب الزمان زیر آب نرود، اصلاح وضعیت این منطقه ضرورت دارد و این موضوع وظیفه نهاد‌های جهاد و آبخیزداری است.

اقبالیان آسیب پذیری املاک خارج از محدوده را معضل اصلی در مقابل این آب گرفتگی‌ها برشمرد و تاکید کرد: این املاک در مقابل آبگرفتگی‌ها بسیار آسیب‌پذیر هستند.

به گفته او در روز‌های بارندگی آب از کوه‌ها به زمین‌های زراعی و شهرک صاحب الزمان (عج) می‌رود و اگر شهرداری به موقع اقدام نکند تا مسجد جمکران هم خواهد رسید.

شهردار منطقه پنج قم با اشاره به ایجاد معابر و انهار عبور آب‌های سطحی، تاکید کرد: مدیریت حجم آبی که از کوه‌ها به محیط شهر وارد می‌شود در محدوده وظایف شهرداری نیست، در محدوده شهری معابر کشیده و انهار هم احداث شده است، اما این حجم آب به یک باره از کوه‌ها وارد محدوده شهری می‌شود و باید از سوی دستگاه‌های دیگر مدیریت شود.

اقبالیان از تلاش شهرداری برای هدایت آب‌ها به سمت زمین‌های زراعی خبرداد و گفت: این تنها اقدامی است که شهرداری می‌تواند در مقابل این حجم آب انجام دهد، قسمتی از این آب با احداث خیابان ظهور و نهرکشی هدایت می‌شود، اما باز هم مشکل به طور کامل برطرف نخواهد شد.

او افزود: تنها اقدامی که می‌شود برای هدایت این آب در حال حاضر کرد ایجاد گوراب است، اما حل قطعی این معضل به کار فرا شهری نیاز دارد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com