کد خبر ۹۲۸۴۳ انتشار : ۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۲
امام جمعه قم:‌

رفع مشکلات کشور در گرو توجه به ظرفیت‌های داخلی ملت ایران است

آیت‌الله علیرضا اعرافی گفت: نباید سیاست‌مداران ما در ایران و جهان اسلام به رقابت و مناظرات آمریکا بین این دو گروه توجه کنند و باید ظرفیت و قدرت خود را افزایش داده و بر ملت خود تکیه کرده و همچنین به خدا تکیه و اعتماد داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در سخنان آدینه‌ای که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: پس از حق خدا بالاترین حق در عالم حق پیامبر(ص) و معصومین(ع) است و در این زمینه وظایف زیادی در قبال رسول خدا و اهل‌بیت(ع) بر عهده‌داریم که سود و نفع آن عاید خودمان می‌شود.

وی افزود: هر چقدر انسان دانش داشته باشد آن دانش محدود است ولی نوعی دیگر از علم‌ داریم که از ویژگی‌های انبیا و اولیای الهی و معصومین(ع) است که علم لدنی و غیبی است که از عالم غیب به آن‌ها افاضه می‌شود.

امام‌جمعه قم با اشاره به سخنان مطرح‌ شده در زمینهٔ صلح امام حسن(ع) بیان کرد: حقایق ناب که مستند به ادله روشن است را نباید در گفت‌وگوهای سیاسی مورد کم‌لطفی قرار دهیم و به دلایل جناحی و سیاسی مورد بی‌توجهی قرار داده و سخنان ناصواب و چند پهلو ایراد شود.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت وحدت امت اسلامی عنوان کرد: منظور از وحدت یعنی بر اساس منطق فقهی و اعتقادی باید اعتقاد داشته باشیم که همه ما زیر یک خیمه جمع شده‌ایم و هویت جامعی وجود دارد که باید به آن ملتزم باشیم و کلیت جهان اسلام در معرض توطئه‌های مختلف از سوی دشمن است.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند به مقابله بافکر و اعتقادات و مصالح امت اسلام بپردازد، باید تمدن نوینی را برپا کنیم که نیازمند صبوری و بردباری و شناخت دقیق دشمن است، این وحدت همگرایی در فقه ما ریشه دارد و برابری و هم‌بستگی اسلامی را یک امر مهم می‌دانیم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: دست‌هایی از سوی دشمن به گرایش‌های تند وهابیت دامن زد و داعش را ایجاد کرد و افراط‌گرایی دینی و مذهبی را مورد توجه قرارداد تا جایی که حاج قاسم را به شهادت رساندند، هفته وحدت هفته‌ای است که در کشورمان و جهان اسلام باید همراهی و هماهنگی برای مصالح عالی اسلام مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیان کرد: پرخاشگری نامزدها و لحن‌های غیراخلاقی نسبت به یکدیگر دارند که نشان‌گر ادبیات حاکمان سلطه‌گر آمریکا است، این موضوع باید مدنظر باشد که رقیبانی که نسبت به یکدیگر پرخاشگری می‌کنند به آن حقیقت اصلی اشاره‌ای نمی‌کنند و باید به آن‌ها گفت مشکل اصلی حاکمان آمریکا و گفتمان سلطه‌جو و خشنی است که در طول دهه‌های طولانی در آمریکا وجود داشته است که گفتمان برتری‌جویی مطلق در عالم است که این گفتمان در کلام ترامپ ظهور و بروز بیشتری دارد.

اعرافی گفت: روح سلطه‌جویی و درندگی از سوی آمریکا نسبت به جهان اسلام وجود دارد، نباید سیاست‌مداران ما در ایران و جهان اسلام به این رقابت و مناظرات آمریکا بین این دو گروه توجه کنند و اگر تفاوتی باشد اندک است، باید ظرفیت و قدرت خود را افزایش داده و بر ملت خود تکیه کرده و همچنین به خدا تکیه و اعتماد داشته باشیم و امیدواریم محور مقاومت راه دشوار و حساس خود را به‌خوبی و سلامت طی کند.

وی با اشاره به مشکلات کشور و وظیفه مسئولان در رفع آن خاطرنشان کرد: مسئولان وظایف خطیری دارند و باید به معیشت جامعه توجه داشته باشند، در برهه خاص و نقطه کم‌نظیر تاریخی قراردادیم که اگر از این مرحله عبور کنیم بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com