کد خبر ۹۳۰۱۸ انتشار : ۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۸

شروع عملیات ریل‌گذاری آزمایشی خط A متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به پیگیری احداث 6 ایستگاه مترو در فاز نخست خط A متروی قم گفت: ایستگاه میدان مطهری پیشرفت 80 درصدی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، منصور درویشی ظهر امروز در جلسه شورای سازمان قطار شهری قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به وضعیت پروژه متروی قم اظهار داشت: فاز نخست خط A متروی قم پیشرفت 77 درصدی دارد.

وی با تأکید بر درخواست اختصاص دو هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به قطار شهری قم برای سال آینده ابراز کرد: جلساتی در نهاد ریاست جمهوری و دیگر ارگان‌ها برای تأمین مالی پروژه مترو تشکیل‌شده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به تکمیل 6 کیلومتر پروژه متروی قم تا نیمه نخست سال 1400 اظهار داشت: در این مسیر 6 ایستگاه وجود دارد که دو ایستگاه برای بهره‌برداری از فاز نخست باید تکمیل شوند که ایستگاه مطهری با پیشرفت 80 درصدی یکی از ایستگاه‌های مسافرگیر محسوب می‌شود.

درویشی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی ایستگاه A10 مترو 47 درصد، ایستگاه A11 مترو 65 درصد، ایستگاه A12 مترو 54 درصد، ایستگاه A13 مترو 66 درصد و ایستگاه A14 مترو 68 درصد است.

به گفته مدیرعامل سازمان قطار شهری قم در نیمه نخست امسال 10  هزار مترمکعب عملیات بتن‌ریزی و 42 هزار مترمکعب خاکبرداری در پروژه متروی قم انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث احداث دپوپارکینگ متروی قم هم اقداماتی از قبیل خاکبرداری، تسطیح و غیره پیشرفت بالای 90 درصد دارد.

درویشی با اشاره به اجرای ریل‌گذاری متروی قم به‌صورت آزمایشی گفت: این روند با قدرت در حال پیگیری بوده و تاکنون یک کیلومتر ریل‌گذاری از عملیات روسازی انجام شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به تحریم‌ها و سخت شدن تأمین برخی تجهیزات مترو، رویکرد ما استفاده حداکثری از تجهیزات بومی در این پروژه است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com