کد خبر ۹۳۰۲۹ انتشار : ۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۸

تدوین سامانه جامع جمع آوری متکدیان در شهر قم

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: در 6 ماه گذشته، 317 مرد و 45 زن متکدی در قالب عملیاتی، جمع‌آوری و در اردوگاه‌های ویژه پذیرش‌شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، بیژن سلیمان پور ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد اظهار دشت: سامانه جامع متکدیان و آسیب دیدگان اجتماعی به اردوگاه شهرداری قم تحویل داده‌شده و در 6 ماه دوم هم جمع‌آوری متکدیان و ساماندهی آنها ادامه خواهد یافت.

به گفته وی؛ هیچ گزارشی از ابتلای این افراد به کرونا تاکنون گزارش نشده است چهره ظاهری و سیمای شهر قم باید را به نحوی اداره کنیم که هیچ متکدی در اطراف حرم مطهر مشاهده نشود و قم هم مانند شهر تبریز از هرگونه متکدی به دور باشد.

وی افزود: مراکز تشخیص معتادان متجاهر، قرنطینه کوتاه‌مدت 14 روزه، مرکز کووید خفیف و مرکز نگهداری بلندت مدت در رابطه با متکدیان و معتادان متجاهر در قم راه‌اندازی شده است، قم تنها استانی بود که در ابتدای شیوع کرونا اجازه نداد حتی یک معتاد متجاهر از کمپ‌های نگهداری خارج شود.

عادی انگاری کرونا از چالش‌های مهم قم

سلیمان پور ابراز عنوان  کرد:  طبق مصوبه شورای اطلاع‌رسانی قم، باید در تمام تبلیغات محیطی پیوست بهداشتی و استفاده از ماسک وجود داشته باشد هم‌چنین در صفحه اول تمام نشریات و رسانه‌های گروهی پیوست‌های بهداشتی و پیام‌های هشدارآمیز درج خواهد شد.

وی عنوان کرد: از نشریات،خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های استانی درخواست می‌شود از انتشار تصویر مسئولان و مردم عادی در صفحات رسمی خود بدون داشتن ماسک خودداری کنند.

به گفته این مسئول، باید شیوه‌های اطلاع‌رسانی در قم برای جلوگیری از عادی انگاری کرونا تغییر کند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com