کد خبر ۹۳۰۴۶ انتشار : ۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۴

گلایه خانواده ها از پافشاری‌ها برای دریافت بیمه حوادث دانش آموزی

در شرایطی که آموزش ها غیرحضوری دنبال می شود موضوع پرداخت اجباری بیمه حوادث دانش آموزی گلایه هایی را به همراه داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از قم، کمتر از سه ماه از شروع سال تحصیلی جدید می گذرد و موضوع پرداخت هزینه بیمه حوادث دانش آموزی طبق سال های گذشته  باز هم مطرح شد.

در چند روز اخیر عده ای از خانواده ها با توجه به   آموزش غیرحضوری فرزندانشان در روزهای کرونایی،نسبت به پافشاری آموزش و پرورش  برای دریافت هزینه  بیمه حوادث دانش آموزی واکنش نشان دادند.

 والدین می گویند دانش آموزی که درمنزل آموزش ها را غیرحضوری دنبال می کند  از طریق  بیمه حوادث قرار است  چه حمایتی شود؟از طرفی مدارس  تاکید دارند دانش آموزان و معلمان باید برای پرداخت مبلغ بیمه اجباری اقدام کنند چرا که  بخشنامه کشوری است.

بنابراین این پرسش همچنان پابرجاست که با وجود درمنزل ماندن داشن آموزان ، وزارت آموزش و پرورش چگونه تکلیف بیمه حوادث دانش آموزی را روشن خواهد کرد و در شرایط آموزش مجازی بیمه حوادث چه مواردی را پوشش می دهد؟

درشرایط آموزش مجازی، قطعی اینترنت و یا خرابی سیستم کامپیوتر و تبلت دانش آموزان بیشتر به چشم می آید که البته هیچ یک از این  ها هم مسئولیتی را متوجه آموزش و پرورش نمی کند.

والدین دانش آموزان بر این باورند که  بیمه حوادث دانش آموزی نیاز به یک توجیه اقتصادی دارد و باید یک نیاز جدی وجود داشته باشد که برای آن هزینه ای  را در نظر بگیرند.

درست است که حق بیمه‌ پرداختی بیمه نامه حوادث دانش آموزی برای والدین یک دانش آموز رقمی زیادی نیست  اما با ضرب و جمع همه دانش آموزان مشخص خواهد شد که چه رقم هنگفتی بابت این قرارداد پرداخته می شود.

موضوع را از آموزش و پرورش قم پیگیری کردیم؛مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش قم در خصوص گلایه برخی خانواده ها از پرداخت اجباری هزینه بیمه دانش آموزی اظهار کرد: طبق بخشنامه کشوری بیمه حوادث مخصوص دانش آموزان است و تمام حوادث مربوط به دانش آموزان را در داخل و خارج مدرسه شامل می شود.

او افزود:بر اساس تعرفه های مندرج در قرارداد منعقد شده بین وزارت آموزش و پرورش  و بیمه، جبران خسارت می شود.

رضایی گفت: مبلغ بیمه ۷۵۰۰ تومان به ازای هر دانش آموز است که باید به حساب آموزشگاه محل تحصیل فرزند واریز و سپس از سوی آموزشگاه به حساب بیمه واریز شود.

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش قم در پایان افزود: این که الان مدارس تعطیل است دلیل موجهی برای  پرداخت نکردن هزینه بیمه حوادث دانش آموزی نیست و ممکن است مدارس به صورت حضوری نیز فعالیت نمایند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com