کد خبر ۹۳۰۴۷ انتشار : ۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۵

برخی محدودیت‌ها در بوستان‌های قم برداشته‌ شد

استاندار قم گفت: برخی محدودیت‌ها در بوستان‌ها برداشته‌شده اما طبق پروتکل‌ها و با همراهی مدیریت شهری باید به ترویج و توسعه ورزش همگانی پرداخت تا سلامت مردم حفظ شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست امروز در جلسه شورای ورزش همگانی استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: شکل‌گیری این جلسه برای ورزش همگانی اهمیت زیادی دارد و باید با هم‌افزایی بتوان آن را توسعه بخشید.

استاندار قم افزود: ورزش همگانی پایه ورزش قهرمانی و سبب نشاط اجتماعی و سلامت جامعه است و بی‌ارتباط با حفظ سلامتی در شرایط کرونایی نیست و بر اساس دستورالعمل‌ها باید ورزش همگانی را با شرایط فعلی تطبیق دهیم و برنامه‌های توسعه ورزش همگانی بر اساس دوران کرونایی بروز شود.

وی بیان کرد: همچنین بخش‌نامه‌ها و مصوبات نیز باید طبق مقتضیات استانی باشد و با اظهارنظرهای کارشناسی تدوین شود و سهم و رسالت دستگاه‌های اجرایی را نیز مشخص کرد.

سرمست عنوان کرد: برخی محدودیت‌ها در بوستان‌ها برداشته‌شده اما طبق پروتکل‌ها و با همراهی مدیریت شهری باید به ترویج و توسعه ورزش همگانی پرداخت تا سلامت مردم حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: مبلمان شهری به سمت توسعه ورزش همگانی پیش رود، با توجه به اهمیت ورزش معلولان و جانبازان نیز باید مناسب‌سازی بوستان‌ها و اماکن عمومی برای حضور جانبازان و معلولین در دستور کار قرار بگیرد چراکه مناسب‌سازی مبلمان شهری یک ضرورت و نشانه توسعه‌یافتگی شهر است.

استاندار قم با تصریح کرد: در این جلسه کلیات طرح حمایت از ورزش همگانی جانبازان و معلولین تصویب می‌شود و نحوه اجرایی شدن آن را مورد پیگیری جدی قرار می‌دهیم.

وی در مورد طرح غربالگری چاقی در جهت حفظ سلامت شهروندان نیز خاطرنشان کرد: برخی از خانواده‌های سنتی ممکن است چاقی را نشانه سلامت بدانند، چنین نگرشی در حال اصلاح است و باید مقابله با چاقی را در سطح استان اجرایی و برنامه‌های راهبردی آن را بومی‌سازی کنیم.

سرمست گفت: محوریت هدف ما در مقابله با اضافه‌وزن و چاقی، آموزش‌وپرورش است، بی‌تحرکی خطر زیادی برای کودکان و نوجوانان و جوانان دارد و تعداد کثیری از این قشر در مجموعه آموزش‌وپرورش در حال تحصیل هستند و جامعه هدف گسترده‌ای را شکل می‌دهند.

وی بیان کرد: باید این برنامه‌ها با محوریت آموزش‌وپرورش انجام شود و دستگاه‌های اجرایی نیز در حوزه غربالگری و کنترل چاقی ، آموزش‌وپرورش را حمایت کنند.

استاندار قم عنوان کرد: برای کودکان و سالمندان و کارمندان و سایر اقشار نیز باید برنامه‌ریزی شود و می‌توان از دستگاه‌های اجرایی وادارات آغاز کرد، یکی از برنامه‌های مهم جایگزینی کشمش و خرما به‌جای قند و شکر است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com