کد خبر ۹۳۰۶۶ انتشار : ۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۸
در برنامه گفت و گوی خبری سیمای مرکز قم عنوان شد؛

لزوم توجه مدیران دستگاه‌ها به مسائل امنیت سایبری

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم گفت: بی توجهی مدیران دستگاه‌ها به اهمیت مسائل سایبری، جرم محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)،  متقیان، مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم که به مناسبت هشتم آبان روز پدافند غیرعامل در برنامه گفت و گوی خبری سیمای مرکزی قم سخن می گفت، اهمیت جنگ‌های سایبری را مود توجه قرار داد و گفت: جنگ‌های سایبری به علت دوری از جنگ‌های فیزیکی و هزینه بسیار پایین، به شدت مورد توجه دشمنان است از این رو همه مدیران باید نسبت به ارتقای سیستم‌های خود، اهتمام جدی داشته باشند.

او افزود: در تهدیدات جدید دشمنان، باید با فناوری به مقابله آن‌ها برویم بنابراین اگر مدیران نسبت به این مسائل بی توجه باشند مجرم شناخته می‌شوند.

متقیان اضافه کرد: به عنوان مثال اگر آنتی ویروس‌ها یا فایر وال‌ها به روز نباشد یا اطلاعات به سرقت برود مسئولان مجرم شناخته می شوند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با اشاره به  ورود دستگاه قضایی  به این گونه تاکید کرد: ترک فعل مدیران ازنظر دستگاه قضایی جرم است.

او در عین حال، تهدیدات مردم محور را از آخرین حربه‌های دشمنان عنوان کرد و افزود: ایجاد هرگونه نارضایتی در مردم خلاف اصول پدافند غیرعامل است.

متقیان  با تاکید بر جلب رضایت مردم، نقش رسانه‌ها را در این زمینه مهم دانست و افزود: اگر مردم را درنیابیم مشکل ایجاد می‌شود.

پنجم تا دوازدهم آبان، هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com